ГК "Плай" ГК "Плай" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play"

ГК "Плай"
Львівська обл.
Сколівський район
с. Плав'є;
тел.: +38 (03251) 3-52-71
Vkarpatah@ukr.net
Служба довідки
Тел: +38 (03251) 35-162
Бухгалтерія
Тел/факс:
+38 (03251) 35-161,
+38 (03251) 35-270
СПА-Центр «Шафран»
Тел/факс:
 +38 (03251) 35-163
Готель «Плай»
Тел/факс:
+38 (03251) 35-164
Готель
 «Плай» біля шосе
Тел/факс:
+38 (03251) 35-271
Координати:
48 ° 54'6''N, 23 ° 17'43''E

Погода в Украине

Наш опрос

Як часто ви на Плаю
Всего ответов: 320

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



ВІД «коротунів» - До ДИТЯЧИМ Карвая


Плай гірськолижний

   

ВІД «коротунів» - До ДИТЯЧИМ Карвая

Володимир Преображенський

Видавництво «Фізкультура і спорт» готує до випуску книгу Володимира Сергійовича Преображенського «Азбука гірськолижного спорту». Вона адресована дітям, підліткам, юнакам, батькам для самостійного навчання. В.С. Преображенський - інструктор-тренер, п'ятиразовий чемпіон СРСР з гірських лиж і п'ятикратний чемпіон світу по лижах серед журналістів, заслужений працівник культури, лікар (спеціаліст зі спортивної медицини та рефлексотерапії), автор п'ятнадцяти книг і численних статей. До цих пір веде в журналі «Фізкультура і спорт» рубрики «Клуб лижника», «Вас приймає доктор ФиС». «З сімдесяти дев'яти років, - каже він про себе, - я сімдесят п'ять катаюся з гір на лижах і шістдесят років кого-небудь навчаю поворотам». З фрагментами цієї книги «Л.С.» познайомить своїх читачів.
УРОК ПЕРШИЙ
ОСНОВНА СТОЙКА

На яких би лижах ви, хлопці, не прийшли на гірку - на довгих, на коротких або навіть на бігових - почніть з цієї стійки. Що мається на увазі під назвою «основна»? Лижі на ширині 5 - 10 - 15 сантиметрів. Коліна зігнуті. Вони ніби пружини - чуйно реагують на всі нерівності рельєфу. Щітки попереду стегон, ледве розведені в сторони, а палиці штичкамі направлені назад (руки і палиці страхують від поперечної втрати рівноваги).

Рис. 1
     Якщо ви починаєте навчання в сучасних слаломних черевиках з високим задником - одну з лиж вперед у стійці можете не висувати (рис.1). Якщо ж ваші черевики шкіряні низькі, права чи ліва лижа виставляється вперед на полступні для збільшення передньо-задньої стійкості.
     При виїзді з крутої гірки на рівнину або зі згаданою траси в цілину лижник, навіть у сучасних слаломних черевиках, притягнутих до лиж автоматичними кріпленнями, трохи висуває вперед одну з лиж, чим збільшує стійкість. Чи не видвінешь - кувиркнешься через голову!
     А чому не слід розводити широко лижі в стійці? Це надалі ускладнить ваше навчання. На широко розставлених лижах, наприклад, поперек крутого схилу не поїдеш - незручно, а поперек в горах їздити вам доведеться; при широкій стійці, як це не дивно, погіршується і поперечна стійкість - дрібні горби під час спуску вдаряють у праву, то по лівій лижі, виводячи тіло лижника з рівноваги. При вузькому ж веденні лиж бугор підкидає в одній площині, з чим легше впоратися вашої ще не цілком налагодженої «системі рівноваги».

Рис. 2
     Взагалі, стояти на лижах в будь стійці потрібно легко, невимушено, до снігу «не прісасиваясь», і завжди перпендикулярно схилу, змінює перед вами крутизну (рис. 2). Так стояти, щоб у будь-яку мить можна було, наче м'ячик, підлетіти над схилом, знову приземлитися і знову підлетіти! Це, хлопці, дуже важливо. І тому, з ким би я не займався, рекомендую перед початком спуску на маківці гори (а потім і на ходу) прийняти основну стійку і легенький пострибати за рахунок неповного розпрямлення в колінних і кульшових суглобах.
     Дуже корисно стрибати в основній стійці і вдома перед дзеркалом під час ранкової зарядки, подумки надягаючи на ноги лижі і відриваючись від підлоги відразу з ступень, а не з шкарпеток (наче п'яти ваших ніг притягнуті кріпленнями до лиж). Адже наші м'язи і нервова система мають пам'ять і при повторенні правильних рухів у свідомості швидше протаріваются потрібні шляхи та м'язові відчуття.
     Ставши в основну стійку, ще й покачайтеся вперед-назад, сильніше завантажуючи то пальці стоп, то п'яти. Ці відчуття надалі вам теж дуже знадобляться.
     До речі, навчаючи основній стійці зовсім маленьких дітей, я пропоную їм легенький підстрибувати на маленькому ходу і легенький погойдуватися вперед-назад, але палиці в руки не даю. Без палиць, по-перше, безпечніше, а по-друге, краще розвивається стійкість, почуття рівноваги.
     А де освоювати основну стійку? На маленькій рівномірної гірці з поступовим викочуванням на плоску площадку, де без праці ви можете зупинитися. Чому потрібна саме така гірка?
     Якщо схил для початку вибрати надто крутий, косою з вузьким або незручним, або різким викочуванням внизу, де ви можете впасти, навчання затягнеться, а то і зовсім обірветься через травми. Страх буде вам заважати - ви не навчитеся стояти вільно і ковзати, а станете гальмувати і упиратися. Більше того, починати самостійне навчання набагато краще на маленьких горбках, пагорбах, яких у нас в Росії незліченна кількість, а не у великих горах і не на великих схилах. У великі гори і на великі схили ви направитеся пізніше, коли навчитеся численним премудростям і «осідлати поки неосідланому швидкість».
     Зрозуміло, хлопці, на вашої першої гірці для розучування основної стійки не повинно бути дерев та кущів, стовпів або великого скупчення катаються лижників, з якими ви можете зіткнутися. А освоїли ви одну гірку, переходите на іншу, трохи довшу, трохи крутіші, з невеликими горбиками. Поступовість і ще раз поступовість - обов'язкова умова прогресу. Тільки ніколи не починайте спуск безпосередньо, не дивлячись, з верхівки незнайомій гірки. Будь-яку гірку спочатку освоюйте знизу: трошки забралися - спустилися, ще вище забралися - знову спустилися і так до самого верху. Тоді й безглуздих травм, падінь уникнете! Майстра і ті, піднявшись на канатці, відразу швидко по незнайомій гірці не поїдуть: її хорошенечко переглянуть, спускаючись із зупинками, прощупати лижами-ногами, а вже потім мчать!
Обтічна СТОЙКА


Рис. 3
     Лижі на ширині плечей, коліна зігнуті сильніше, ніж в основній стійці, стегна і тулуб горизонтальні, палиці підібрані під пахви, пензлі зведені, лікті провалені попереду колін (рис. 3). Тут все спрямовано до того, щоб зменшити опір зустрічного потоку повітря. Поки, хлопці, вам цю стійку серйозно освоювати не треба. Рано. З'їхали разочок-два заради цікавості, і досить. Розповідаю тут про неї лише для ознайомлення. Головне ж завдання ваша, повторюю, основна стійка.
     Ну, а скільки часу необхідно вам кататися в основній стійці з різних гірок? Все залежить від навколишніх умов, конкретної мети, що стоїть перед вами, від часу, яким ви володієте (наприклад, до поїздки в гори) і, звичайно, від інвентарю, який у вас є. Одне можу сказати точно: перекотити ви не бійтеся. Чим більше зійдіть в стійці з різних гірок - тим і краще! Основна стійка - це міцна основа.
УРОК ДРУГИЙ
ГАЛЬМУВАННЯ «Плуг»

З моєї точки зору, це в навчанні дуже важливий елемент. Та й взагалі, кожен гірськолижник повинен досконало володіти гальмуванням «плугом».


Рис. 4
     Пригадую, як олімпійський чемпіон і чемпіон світу норвежець Стейн Еріксон застосовував миттєвий гальмо «плугом». У Нюрофіеле (у вузькому місці) на одній з найважчих у світі трас швидкісного спуску: перед глибокою «люлькою» розсуне п'яти лиж і загальмує, зімкне лижі - кинеться в провал, вилетить з «люльки» на 30 - 40 метрів, як з катапульти, приземлиться і сховається за поворотом!


Рис. 5
     Так от, схил для розучування гальмування «плугом» той же - пологий рівний, де ви розучували основну стійку. Тільки тепер, хлопці, вам його треба не тільки утрамбувати, піднімаючись вгору «драбинкою», а й гарненько загладити «юзом», тобто зсковзуючи з гори боком ... Отже, коли схил готовий, встаньте нагорі горушкі в основну стійку, штовхни палицями, злегка присядьте, випрямьтесь - розвантажите від своєї ваги лижі, ніби сильна рука вас підняла за комір (рис. 4), - і плавно, ковзаючим рухом, розсуньте п'яти лиж в сторони (п'яти розсунуті, а шкарпетки лиж разом, звідси і назва - « плуг »), сили тертя« постараються »поставити ваші лижі паралельно, а ви чиніть опір, тисніть на каблуки і м'язами ніг тримайте лижі в« плузі ». Потім розслабте м'язи і зімкніть лижі. Надалі виконуйте розведення і зведення п'ят лиж активно, швидко, енергійно (немов Еріксон).

Поворот "« плугом ", як виконати його? Та дуже просто: загальмували енергійно «плугом» і натисніть посильніше на каблук лівого черевика - поверніть вправо, натиснете на правий, поверніть вліво (рис. 5).
     Але сьогодні поворот «плугом» розучувати вам необов'язково. Його розучите пізніше без праці. Пізніше навіть краще. Гальмування «плугом» на цьому етапі навчання, на мій погляд, в сто разів важливіше.
УРОК ТРЕТІЙ
Подниріваніе


Рис. 6
     Поставте на пологому схилі тоненькі гілочки схрещені-ворота, штук п'ять - шість, на відстані (ворота від воріт) 3 - 5 метрів. І, спускаючись в основній стійці, неглибоко підпірнати під них: підпірнули - випростались, підпірнули - випростались (рис. 6). Вправа можете робити без палиць або з палицями, але, коли підпірнати, руки зводите разом, а швидкість розгону перед схрещеними гілками поступово збільшуйте.


Рис. 7
     Для чого потрібні ці самі подниріваніе? Для того, щоб навчитися ще одному надзвичайно важливому елементу - розвантаження та перевантаження лиж під час повороту! При розвантаженні ваші лижі легко входять в поворот, при перевантаженні - прогинаються і виписують слаломні дуги (рис. 7). Ось ці-то розвантаження двох видів (при різкому присіданні і майже повному випрямленні) вам і доведеться в майбутньому використовувати для входу в поворот, а перевантаження - для прогинання лижі і ведення дуги.
     Для перевірки, встаньте, хлопці, на ваги. І дивлячись на показник-стрілку, то присядьте, то розпряміться енергійно ... Побачите - вага вашого тіла (припустимо, 50 кг) змінюється в межах від 0 до 80 кг (рис. 8).
УРОК ЧЕТВЕРТИЙ
"УКУС"


Рис. 8
     Ця вправа знову ключове, яке, однак, багато тренерів недооцінюють і рідко застосовують. Як виконати його?

     Покладіть на схилі тоненькі гілки поперек руху на відстані 5 - 10 метрів один від одного і, гарненько розігнавшись, спробуйте перестрибнути через них носками лиж. Тільки шкарпетками, я підкреслюю, а не всіма лижами - за рахунок короткого швидкого неповного розпрямлення в колінних і кульшових суглобах, яке основну стійку не змінює. Точніше, це навіть не підскоки, а миттєві отдергивания шкарпеток лиж від гілочок, які вас жалять за лижі, немов бджоли (рис. 9).

Рис. 9
     Навіщо потрібні ці миттєві отдергивания? О, тут відразу про все не розкажеш. По-перше, для того ж миттєвого полегшення лиж та входу в поворот одним з ефективних способів. По-друге, для вільного і легкого стояння на лижах. Коли ви будете спускатися по трасах швидкісного спуску на шаленому ходу, мікроскопічні горбки і вибоїни почнуть вас знизу бити по лижах, від ударів лижі «загуляє», можуть і перехреститися, а ви не бійтеся, не чиніть опір - підлітає вгору як м'ячик і в повітрі вирівнюйте лижі, «збирайте» їх, як висловлюються фахівці (рис. 10). Адже в повітрі, крім зустрічного повітряного потоку, вам ніщо не завадить «зібрати» лижі і ніщо не виведе вас з рівноваги! По-третє, в повітрі ваші втомлені ноги відпочивають.
     Між іншим, як порахували, на всесвітньо відомій трасі швидкісного спуску в Шамоні гірськолижник тільки одну третину шляху ковзає на лижах по снігу, а дві третіх (більше половини!) Летить по повітрю. Ледве доторкнеться і знову підлітає!
     Ось для того, щоб у майбутньому відчувати себе в повітрі господарем, з самого початку навчання і кладіть поперек схилу тоненькі гілочки - вчіться відсмикнути від них шкарпетки лиж, точно вам за них жалять бджоли!


Рис. 10
     І, нарешті, це саме вправу, хлопці, послужить вам неоціненну послугу, коли ви будете опановувати польотами на швидкості через великі спади методом «випереджаючого поштовху-польоту» або пом'якшувати горби подрібніше прийомом «авальман» - «проковтуванням». Але про це пізніше. Зараз два слова про з'єднання першої вправи з другим.

Якщо раптом в майбутньому у вас прогрес навчання поворотам призупиниться через те, що ви втратили еластичність, м'якість у колінних і кульшових суглобах (а це трапляється на різних етапах навчання нерідко), я раджу: поставте схрещені «курінь» з гілок і за кожним «куренем» (через три - чотири метри від нього) киньте поперек тоненьку гілку (всього штук 8 - 10). Підпірнули під «курінь» - відсмикнув шкарпетки, підстрибнули - і відсмикнув ... Найпрекрасніше вправу! Тільки, повторюю, подниріваніе має бути неглибоким - коліна і тазостегнові суглоби згинаються не сильно.
УРОК П'ЯТИЙ
«Коротун»

Ну ось ми з вами і дісталися до дуже важливого уроку - навчання поворотам. І не яким-небудь простим «переступанням» і «плугом», а найзручнішим, заповітним, досконалим - на чисто паралельних лижах!
     Але чи можна їм швидко навчитися? Відповідаю: так!


Рис. 11
     Революцію, іншого слова і не підберу, здійснили укорочені лижі - «коротуна». Що значить «коротуна»? Якщо їх поставити на підлогу поруч, вони дістануть носками вам до пояса або трохи вище (для зовсім маленьких дітей довжина лиж 50, 80, 100 см, для підлітків та юнаків - 100, 120, 140 см) (рис. 11). А в чому сенс навчання на коротун?

Згадайте (особливо ті хлопці, які грають ключками в хокей) - на ковзанах адже повернути нічого не варто, можна і не думати: подав зігнуті коліна вправо - і повернув вправо, вліво подав - і поїхав ліворуч! Те ж і на довгих лижах на великому ходу - майстри це чудово знають - чим вища швидкість, тим легше ввести довгі лижі в поворот!
     А ось повернути на довгих лижах на маленькому ходу - надзвичайно важко. Сім потів зійде! Для цього треба зробити цілу серію дуже складних взаємопов'язаних рухів, доступних лише майстру, а не новачкові. Протиріччя? Ще якийсь! Воно загострене і тим, що новачок не може їхати з гори швидко - він розіб'ється! Вірно?

Рис. 12
     У чому ж вихід? Став новачка на короткі лижі, майже як на ковзани і вчи його поворотів на маленькому ходу. А навчився він, поїхав швидше - став його на лижі трошки довше ... і так до лиж нормального розміру.
     Просто? Дуже просто! Проте в житті, хлопці, вийшло по-іншому: до цієї геніальної простоти дорослі дядьки у всьому світі не могли додуматися більше півстоліття. Вони навчали новачків на довгих лижах на маленькому ходу, а для того, щоб новачок міг повернути в цих умовах, придумали цілу серію підвідних вправ у вигляді «плуга», «упору», «бічних зісковзування» та іншого, які як нудні гами в музиці відлякували сотні непосидючих хлопчиків та дівчаток.


Рис. 13
     Кліф Тайлор - колишній американський льотчик, а пізніше інструктор гірськолижної підготовки - перший відкинув ці надумані «гами»: став навчати новачків на коротун поворотам всього за 3, 5, 10 днів. Як він це робив?
     У перший день клав на паркетний слизька підлога в'язані килимки і пропонував новачкам стати на них, зігнути коліна і покрутити ними вправо - вліво «твіст» (рис. 12). На наступний день новачки надягали коротенькі лижі (рис. 13), виходили на пологий і умятий схил, де з боків стояли 5 - 6 тоненьких гілочок (рис. 14): одна ліворуч, а інша справа і т.д. І (за пропозицією Тайлора) лижники намагалися об'їхати ці гілки будь-яким способом. Спочатку повороти у них виходили кострубаті, потім все краще, краще, тому що (мимоволі, на ходу) вони згадували вчорашні руху колін в «Твіст» і починали так само, колінами, повертати на лижах!
     Через день-два, коли новачок непогано освоював повороти на паралельних коротун, Тайлор переставляв його на лижі сантиметрів на 10 довше, потім ще довше ... І так до лиж нормального розміру. От і все. Курс навчання закінчено. Далі - удосконалюйтеся самі. Катайтеся з гір, використовуючи для підйомів канатні дороги!
ВОНИ повертаються самі


Рис. 14
     Цікаво, що ще перед війною і відразу після її закінчення наші Воробьевский і кавголовскіе хлопці були дуже близькі до цього відкриття. Вони самі робили коротуна з дощок від бочок і без праці вивчалися на них, як на ковзанах, віртуозним слаломним поворотам. Багато з них потім, потрапивши в спортшколу, швидко ставали чемпіонами та майстрами - наприклад, 29-кратний чемпіон СРСР Олександр Філатов, 20-кратний Віктор Тальянов та інші. Багато хто, але далеко не все. Чому? У спортшколах дорослі дяді-тренери відразу ставили хлопців на довгі лижі, які ламали техніку віртуозних поворотів. Не всі хлопчаки могли перескочити через цей штучний бар'єр. Заслуга Тайлора в тому і полягає, що він створив систему - поступовий перехід з коротких лиж на лижі трошки довше!

До сьогоднішнього дня метод Тайлора вдосконалили інші тренери. Він розійшовся широко по світу. Але чи можна сказати, що він усюди знайшов визнання? Ні! Представники старої класичної школи раз у раз нападають на нього (не так просто добровільно відмовитися від того, чого тебе самого колись навчили!).
     Як би там не було, а я цей метод давно і відразу прийняв. Боровся за нього, удосконалив і безперервно повторював його на практиці - навчав заради інтересу (у вихідні дні, коли вільний) то маленьких дітей, підлітків, юнаків, то зовсім дорослих, фізично нерозвинутих.
     Перші лижі - коротуна для свого 11-річного сина я теж зробив зі своїх старих дерев'яних гірських лиж фірми «Россіньоло» зі зламаною п'ятою: п'яти до кріплень відпиляв і викинув, а на середину метрових коротунів встановив кріплення. До цього син катався з різних гірок на довгих лижах і повороти в нього не виходили, а тут, два неділі - і пішло! Ми з ним напередодні поїхали в Карпати, де крутилися довгі канатні дороги. І там син спустився за мною слід у слід без зупинок з різних кручах і по цілині. Дорослі дяді на нього з боку дивилися, дивувалися, питали: як я навчив його? Наші діти, мовляв, так не вміють повертати - стирчать з мамами внизу гори Тростян і падають.

Поиск

Календарь

«  Август 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архив записей

Рекомендуємо

Продається!
Земельна ділянка
47 соток




погода Плай ][ ГК Плай ][ отдых Плай ][ курорт Плайя ][ лыжи Плай ][ зимой Плай ][ горнолыжный Плай ][ комплекс Плай ][ Веб камера Плай ][ Подъемники Плай ][ Плай во Львове ] человек Плай ] фото и видео Плай ] трассы Плай ] выдержки Плай ] трансфер Плай ] сноуборд Плай [ ресторан Плай [ Как доехать Плай [ отеле Плай [ парковка Плай [ стоимость Плай [ цены Плай

Погода в Украине