ГК "Плай" ГК "Плай" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play"

ГК "Плай"
Львівська обл.
Сколівський район
с. Плав'є;
тел.: +38 (03251) 3-52-71
Vkarpatah@ukr.net
Служба довідки
Тел: +38 (03251) 35-162
Бухгалтерія
Тел/факс:
+38 (03251) 35-161,
+38 (03251) 35-270
СПА-Центр «Шафран»
Тел/факс:
 +38 (03251) 35-163
Готель «Плай»
Тел/факс:
+38 (03251) 35-164
Готель
 «Плай» біля шосе
Тел/факс:
+38 (03251) 35-271
Координати:
48 ° 54'6''N, 23 ° 17'43''E

Погода в Украине

Наш опрос

Як Вам Плай
Всего ответов: 331

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



Школа гірських лиж. Крок за кроком. Урок № 2


Плай гірськолижний

Школа гірських лиж. Крок за кроком

Школа гірських лиж. Крок за кроком. Урок № 2
Е. Кожевникова
Оремо плугом

Перед тим, як розповісти вам про один з найбільш простих і універсальних прийомів катання, а саме - управлінні лиж за допомогою плуга, вважаю своїм обов'язком трохи повернутися назад і більш детально зупинитися на базовому елементі гірськолижної техніки - «звичайної стійці».

Оскільки природний нахил ваших черевик і так забезпечує відносно правильну позицію, вам може здатися, що цього достатньо. Але це не зовсім так. Я хочу, щоб ви перебільшував свою стійку. Сильніше зігніть коліна і натисніть гомілкою на черевик. Зігніться в поясі і округлите плечі так, щоб груди були «провалену». Витягніть руки вперед, при цьому лікті повинні дивитися не в сторони, а вниз. Опустіть злегка голову, але дивіться ЗАВЖДИ ВПЕРЕД, а не під ноги. Якщо ваші плечі, коліна і шкарпетки стоп знаходяться на одній осі, значить стійка правильна.


Я цілком допускаю, що стоячи на лижах в такому положенні, ви будете почувати себе нерозумно, але запевняю вас, що на схилі ця стійка послужить вам неоціненну службу. Справа в тому, що на снігу початківець і недосвідчений лижник підспудно намагається позбутися поки що неприродною для нього позиції і прийняти більш натуральну - розпрямлення. А цього робити ніяк не можна, оскільки одне-єдине «відкриття» плечей веде за собою наступний ланцюжок малоприємних наслідків. Відхиляється торс, опускаються руки, ви розгинається в тазостегновому суглобі і вам, відповідно, вже значно важче утримати коліна в зігнутому стані і зберегти тиск на черевик. Як тільки ви послабили тиск на черевик, ви втрачаєте повний контроль над лижами. Лижі цього не люблять і відчувши свободу, обов'язково брикнути з-під вас.

Цей ланцюжок може почати рватися з будь-якого елемента, так що поки звичайна стійка не стане для вас природною, частіше перевіряйте себе: коліна - зігнуті, плечі - округлені, руки - вперед. Якщо в одній з ланок непорядок, і ви відчуваєте, що часто втрачаєте рівновагу, ось вам два прийоми, які ви повинні відпрацювати до автоматизму. Запам'ятайте два ключові слова: «руки» і «гомілку». Говорячи собі ці два заклинання, ви тим самим розвиваєте в своїй свідомості образ, який в реальності означає «витягнути руки вперед» і «придушити сильніше на черевик». Скорегувавши ці два чинники, ви зможете швидко відновити рівновагу в стійці і гармонію у ваших з лижами взаєминах.
Плуг

Я вважаю, що це самий універсальний і часто використовуваний маневр на гірських лижах. Він застосовується завжди і скрізь, і початківцям «чайником» і маститим «профі» його можна використовувати як на пологому схилі, так і на крутому. «Плугу» можна вчитися навіть раніше ніж звичайному прямому спуску, оскільки це ідеальний засіб для контролювання швидкості і гальмування.

Отже, встаньте в звичайну стійку, опустивши шкарпетки лиж вниз по схилу і впершись спереду на палиці. Тепер, розведіть ширше п'яти лиж, задавити вперед черевики і прибирайте палиці. Поїхали. Залежно від того, з якою силою ви тиснете на черевики і, відповідно, на внутрішні канти лиж, ви можете регулювати свою швидкість. Є ще одна закономірність - чим ширше ви розвели п'яти, тим більший кут утворюється між лижами і тим менше швидкість. Відчувши себе досить впевнено після таких вправ, спробуйте «пограти» плугом, тобто кілька разів за спуск міняйте тиск на лижі і кут лиж. Відпрацювавши ці навички, ви відчуєте, що можете контролювати швидкість.
Косий спуск (траверс)

Косий спуск ще називають траверсом. Він корисний як підготовче вправу до повороту або якщо вам просто потрібно перетнути схил від одного краю до іншого.

Прийміть звичайну стійку, поставивши лижі поперек схилу. Зробіть невелику разножку, висунувши верхню по схилу лижу на полстопи вперед. Попутно зауважу, що така позиція повинна стати для вас сама собою зрозумілою, оскільки вона необхідна при виконанні поворотів, будь-якого роду Юзов, траверсів і навіть прямих спусків.

Ваша нижня лижа стоїть на внутрішньому канті, а верхня - на зовнішньому. У гірських лижах майже завжди «робочим» є саме внутрішній кант лижі. Чим більше на нього тиск - тим сильніше його зчеплення зі снігом і тим чіткіше лижа робить поворот.

Відштовхніться палицями і почніть рух поперек схилу. Швидкість можна контролювати, посилюючи або зменшуючи тиск на нижню лижу. Якщо схил некрутий і м'який, то для утримання потрібного зусилля на лижу вам цілком буде досить тиску, що чиниться у Вашу нормальної стійки. На жорсткому ж або крижаному і крутому схилі цього зусилля вам не вистачить. Тому сильніше задавити нижнє коліно до схилу; якщо і це не допоможе і ви все одно зісковзує вниз по схилу, то підніміть верхню ногу. Це забезпечить перехід додаткової ваги на нижню лижу.

Використовуючи всі ці прийоми, ви зможете контролювати швидкість, а також кут вашого руху по відношенню до напрямку схилу. Чим більше ви тиснете на внутрішній кант нижньої лижі, тим ближче ви до перпендикулярному вектору; чим більше ви «відпускаєте» лижі, тим швидше їдете і тим ближче до вектора спаду схилу.

Потренуйтеся в траверсах, перетинаючи схили від одного краю до іншого. Наприкінці траверса спробуйте зупинитися, дуже сильно натиснувши на внутрішній кант нижньої лижі і використавши палиці для упору. Зупинившись, розверніться в інший бік - так, щоб схил знову був перед вами.

Таким чином, зробіть кілька траверсів, намагаючись міняти тиск на кант, кут і швидкість вашого спуску, поки не дійдете до низу. Зробіть кілька таких спусків, поки не відчуєте себе «віртуозом траверса».
З плуга в траверс

Взагалі-то я маю велику пристрасть до розбивання складного і безперервного навчального процесу на прості етапи-складові. Мені це нагадує гру в «puzzle»-мозаїку, де з простеньких детальок вибудовується загальна картина, іноді - цілий витвір мистецтва. Так і при навчанні гірськолижної техніки: початківцям набагато легше (з емоційної точки зору) вивчити окремі елементи, розглянути їх з усіх боків і потім зібрати в єдине ціле.

Два складових елементи ви вже знаєте і досягли певного досконалості в цьому. Це плуг і траверс. Тепер прийшов час зібрати ці елементарні деталі в загальну картину - цілий поворот.

Ви їдете в плузі по лівому (наприклад) краю схилу. Починайте сильніше задавлівать ліву лижу, переклавши на неї більшу частину ваги тіла. Ви побачите, що ваша траєкторія почала змінюватися, і лижа сама почала виписувати дугу. Як тільки лижа стане перпендикулярно лінії схилу, приставте праву лижу до лівої і перетніть

таким чином схил в траверсі. В кінці схилу зупиніться і подивіться на той шлях на снігу, який ви проробили. Має нагадувати один великий поворот. Вітаю вас з самим першим самостійним поворотом!


Тепер розверніться на місці і виконайте те ж саме, але вже в іншу сторону. Послідовність рухів: плуг - тиск на праву лижу - лівий траверс.


На що варто звернути особливу увагу? У цій вправі найголовніше - щоб ви відразу навчилися відчувати, яким чином реагують ваші лижі залежно від імпульсів, переданих через черевик. Помічайте з самого початку, на яку ділянку лижі потрапляє найбільший тиск і як вона поводиться при цьому. Конкретно в цій вправі я хочу, щоб ви відчули, як міняється тиск на лижу при переході з плуга в траверс. Зробіть 3-4 узвозу, щоб ваші навички стали автоматичними, перш ніж ми перейдемо до більш скороченим варіантом цієї вправи.









Поворот в плузі

В принципі, завдання стоїть практично така ж, з тією лише різницею, що вам не доведеться робити зайвого траверса.

Отже, все повторюється. Проїхавши кілька метрів в плузі, ви переносите вагу вашого тіла на одну, скажімо ліву, лижу. І далі - лижа, на якій проходиться поворот, буде називатися «зовнішньої». Та лижа, яка «в центрі» повороту, тобто з якої знімається тиск під час маневру, є «внутрішньою».

При перенесенні ваги на одну лижу ви повідомляєте їй певний імпульс, завдяки якому лижа починає реалізовувати свої динамічні здібності і «вкладається» в поворот. Як тільки ви перетнули уявну лінію спаду схилу, виконайте ідентичний маневр в іншу сторону. Тепер ви переносите вагу на праву ногу, змушуючи лижу повертати вліво.










Прошу вас не забувати, що при цьому ваша стійка повинна відрізнятися від «звичайної» лише досить широкою постановкою стоп (на рівні плечей). Все інше: коліна, кілька підігнуті при плузі всередину, а при повороті - в бік схилу, плечі, стопи - все повинно знаходитися на одній осі, не відхиляючись ні вперед, ні назад. Нехтуючи цим моїм радою, ви ризикуєте втратити рівновагу і впасти. І ще: зверніть увагу, на яку ділянку лижі ви тиснете, щоб змусити її повертати. У повороті з плуга на першій стадії тиск має припадати на першу чверть лижі, а далі - рівномірно розподілятися і на центр, і на інші три чверті.

У міру того, як ви напрактікуетесь до знемоги, вам вже напевно стане нудно просто повертати в плузі, та й швидкості захочеться додати. Це означає, що ви досягли початкового рівня безпечного і самостійного катання - першого ступеня професіоналізму за моєю класифікаційної шкалою. І якщо вам хочеться більшої швидкості, що ж, господар - пан.
Прямий спуск із зупинкою в плузі
Ви більш-менш навчилися контролювати швидкість і навіть повертати. Тепер перед вами відкривається широкий плацдарм дій, оскільки ви стали набагато мобільніші, ніж раніше. Ви вже можете вийти на більш вимогливий і складний схил, якщо вам не терпиться, але я б порекомендувала не залишати ваш навчальний притулок, поки ви не освоїте ще кілька прийомів.

Чергове вправа - прямий спуск з зупинкою в плузі - додасть вам впевненості в собі в ситуаціях різного роду. Не потрібно бути генієм, щоб здогадатися, що прямий спуск є найшвидшим способом пересування по схилу. У цьому маневрі канти лиж участі не приймають, що і робить його таким простим і таким стрімким. Але щоб відновити спокій і впевненість, що притаманні сповільненого руху і стану нерухомості взагалі, вам буде потрібно докласти подвійні зусилля. Вправа «прямий спуск з зупинкою в плузі» не вимагає додаткових пояснень.

Після всіх героїчних зусиль з вивчення плуга ви можете вважати себе його асами, а з прямим спуском проблем не виникне!

Наберіть швидкість за допомогою прямого спуску, опустивши шкарпетки лиж вниз по схилу. Проїхавши метрів п'ять прямо, пригальмуйте плугом, розвівши п'яти лиж і придавивши їх внутрішні канти. Знову «відпустіть» лижі і знову пригальмуйте. Подібним чином зробіть кілька спусків, раз від разу збільшуючи «швидкі» відрізки.





Як тільки ви «накатати» впевненість, ви відчуєте, наскільки повинна збільшуватися інтенсивність гальмування залежно від швидкості спуску. Ваш інстинкт самозбереження сам підкаже вам ту граничну швидкість, після якої вже необхідно гальмувати.
Вузлики на пам'ять

    ? Втрачаєте рівновагу: руки - вперед, черевик - натиснути!
    ? Залежно від того, як ви тиснете на черевики і, відповідно, на внутрішні канти лиж, ви регулюєте свою швидкість в плузі.
    ? Плуг + траверс = один великий поворот.
    ? У повороті з плуга на першій стадії тиск має припадати на першу чверть лижі, а далі - рівномірно розподілятися і на центр, і на інші три чверті.

Поиск

Календарь

«  Август 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архив записей

Рекомендуємо

Продається!
Земельна ділянка
47 соток




погода Плай ][ ГК Плай ][ отдых Плай ][ курорт Плайя ][ лыжи Плай ][ зимой Плай ][ горнолыжный Плай ][ комплекс Плай ][ Веб камера Плай ][ Подъемники Плай ][ Плай во Львове ] человек Плай ] фото и видео Плай ] трассы Плай ] выдержки Плай ] трансфер Плай ] сноуборд Плай [ ресторан Плай [ Как доехать Плай [ отеле Плай [ парковка Плай [ стоимость Плай [ цены Плай

Погода в Украине