ГК "Плай" ГК "Плай" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play"

ГК "Плай"
Львівська обл.
Сколівський район
с. Плав'є;
тел.: +38 (03251) 3-52-71
Vkarpatah@ukr.net
Служба довідки
Тел: +38 (03251) 35-162
Бухгалтерія
Тел/факс:
+38 (03251) 35-161,
+38 (03251) 35-270
СПА-Центр «Шафран»
Тел/факс:
 +38 (03251) 35-163
Готель «Плай»
Тел/факс:
+38 (03251) 35-164
Готель
 «Плай» біля шосе
Тел/факс:
+38 (03251) 35-271
Координати:
48 ° 54'6''N, 23 ° 17'43''E

Погода в Украине

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 241

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



Будуємо трамплін


Плай гірськолижний

Будуємо трамплін
09.01.2009 р.

Дуже багато лижників і бордери люблять стрибати. Однак далеко не всі стрибають на якісних трамплінах. Не секрет, що будівництво сноупарків у нашій країні перебуває в зародковому стані. Весняний табір на Домбай, літній табір на Ельбрусі - от і все. Навіть у Москві, де, здавалося б, є доглянуті схили, сніжні гармати і ратраки, якісних парків, м'яко кажучи, небагато. Хочеться сподіватися, що в наступаючому сезоні положення буде хоч би злегка виправлено. Адже насправді не така вже й велика проблема - сформувати ратраком основу для тейблтопа, за яким потім стежитиме або спеціально привернутий шейпер, або самі ж райдери-ентузіасти. Подивіться на Фінляндію. У країні немає великих гір, а траси на більшості курортів своїми розмірами порівнянні, наприклад, з трасами в Сорочанах. Що залишається райдерам? Кататися в сноупарку.

Фінляндія - країна сильних фристайлерів і божевільних джібберов. Ну та гаразд, це ліричний відступ. Насправді, в цій статті ми спробуємо відповісти на животрепетне питання початківців російських фристайлерів-аматорів: «як правильно побудувати трамплін?»

Трамплін

Отже, для початку розглянемо загальну анатомію трампліну. В ідеалі ділянка схилу, виділена для споруди трампліну, повинна мати приблизно таку конфігурацію.

Схема 1

На малюнку видно, що схил чітко ділиться на три основних ділянки:

Розгін (Inrun) - A
Ця ділянка (що очевидним чином відбито в його назві) служить для набору необхідної для стрибка швидкості. Розгін повинен бути добре вкатаним, а його довжина і крутизна, природно, визначають що набирає для стрибка швидкість.

Стіл (Table) - B
Це практично горизонтальний або достатньо полога ділянка схилу. Основне його призначення - служити платформою для розміщення кикера (kicker) - E. Кікер - це якраз безпосередньо трамплін, рукотворна конструкція у формі, грубо кажучи, тригранної призми. Стіл повинен бути практично горизонтальним для того щоб більш плавно вивести райдера на кікер, що має позитивний кут вильоту. Якщо кікер з таким же кутом вильоту поставити прямо на крутому розгінній ділянці, то вихід на нього сприйматиметься як удар по ногах, що позбавляє райдера рівноваги. А баланс у момент вильоту - основоположна річ при стрибку.

Ділянка столу, що починається за кромкою кикера, називається транзитом - D. Мається на увазі, що райдер повинен перелітати транзит. Приземлення на плоский транзит після стрибка з великою амплітудою - річ хвороблива.

Приземлення (Landing) - C
Ця ділянка, як можна здогадатися по його назві, служить для приземлення після стрибка. Приземлення повинне мати достатній ухил для того, щоб частково погасити вертикальну складову швидкості райдера, пом'якшивши таким чином удар по ногах. Довжина приземлення повинна бути достатньою для того, щоб забезпечити райдерам певний запас - не кожен закінчує свій стрибок акуратно на початку приземлення. Деякі його взагалі перелітають, що ще більш болісно, ??ніж приземлення на транзит. Приземлення закінчується пологим викочуванням, довжина якого повинна бути достатньою для того, щоб безпечно скинути швидкість і загальмувати після стрибка.

Зараз у читача, що збирається будувати свій перший трамплін, напевно накопичилося роздратування і маса питань. Що означає «достатня довжина», «достатня крутизна», «достатня ширина» і інші розпливчаті визначення? Якщо ви хочете однозначних і точних цифр - в кінці статті ви знайдете параметри тейблтопа, затверджені канадською асоціацією лижного фрістайлу. Проте ці цифри безглузді для вас, якщо ви не є менеджером хоч якої-небудь завалящої гірки з одним ратраком. А так як ви, швидше за все, таким не є, то наберіться терпіння - коли ви дочитаєте цю статтю, ви, сподіваюся, отримаєте уявлення про те, що вам слід робити.

Отже, в першу чергу слід вибрати місце для споруди трампліну. З ідеальним рельєфом для стрибків ми вже ознайомилися, залишилося додати небагато ясності. Вибираючи місце для кикера, необхідно оцінити декілька чинників. У першу чергу, потрібно визначити розміри транзиту. Його довжина природним чином залежить від амплітуди вашої траєкторії. Чим визначається амплітуда? Розмірами і формою кикера, а також швидкістю вильоту. Чим визначається швидкість вильоту? В основному, зрозуміло, крутизною і довжиною розгону. Крім того, є ще один важливий фактор - стан снігу. Наскільки він «слизький». А так як ратрака у нас немає, то параметри розгону, столу і приземлення жорстко диктуються рельєфом схилу.

Бачите, як все непросто? Чи не затабуліровать ж всі можливі поєднання кутових і лінійних розмірів елементів трампліну.

Єдиний надійний порадник в цьому питанні - ваш власний досвід. Коли ви уявляєте собі, як працює кікер, на якій швидкості ви можете на нього комфортно вийти, з яким кутом вильоту вам зручніше працювати - тоді все стає більш-менш ясно. Вибрати найбільш відповідний з вигляду ділянку схилу, заберіться наверх, зробіть глибокий вдих, різкий видих - і мочіть вниз по прямій. Якщо сніг свіжий, то спуск доведеться повторити кілька разів, поки ваш слід не укатати. Так ви отримаєте уявлення про свою швидкості при виході на стіл, а також про те, чи достатньо вам місця на приземленні і викотив, щоб безпечно завершити стрибок.

А якщо досвід прижковотсутствует геть? У цьому випадку все ще простіше. Сміливо вибирайте будь-який вподобаний вам досить полога ділянка схилу і ліпите на ньому невеликий кікер. З такого кикера сильно не вилетиш, а значить, приземлення на площину не будуть болісними. Крім того, починати стрибати на невеликому кікер з пологим приземленням, яке знаходиться у вас в безпосередній видимості, набагато простіше психологічно. А між тим, такого кикера достатньо для того, щоб легко крутити 360.

Отже, що ж все-таки таке «невеликий кікер»? Погляньте на малюнок.

Схема 2

Якщо максимальні розміри кикера обмежуються тільки фантазією будівельників і відвагою райдеров, то мінімальні розміри визначені достатньо чітко. Будь ласка, не лінуйтеся помахати лопатами зайвих підлога години. Не будуйте кікером з верхньою межею L коротше 2.5 метрів. Короткий кікер - це не кікер, а бугор, який б'є вам по ногах, вибиває з правильної стійки, і пускає весь стрибок нанівець. Короткі кікери годяться тільки для того, щоб встрибувати на рейли. А то ж боляче дивитися, з яких купин намагаються стрибати молоді бордери. Загалом, висота Н кикера з довжиною L в 2.5 метра більш-менш комфортно може досягати 1 метра.

Більш крутий кікер буде вже не таким комфортним. Верхня грань готового кикера повинна мати ширину хоча б в 1 метр. Природно, великі кікери повинні бути ширше. По-перше, це безпечніше, а по-друге, найчастіше бордери використовують для закручування вхід на кікер по дузі.

Схема 3

Багато хто чув, що у трамплінів є така магічна річ, як радіус. Тільки не питайте про конкретні цифри. Вам же все одно нічим цей радіус заміряти. Багато хто помилково вважає, що радіус поверхні трампліну визначає траєкторію стрибка. Насправді визначальну роль грає «кут дотичною до поверхні кикера у його кромки», простіше кажучи - кут вильоту. Радіус же робиться для того, щоб зробити вихід з горизонтальної поверхні столу на цей кут вильоту комфортнішим, що необхідно у разі, коли цей кут достатньо крутий.

На реально великих трамплінах викривленим є тільки ділянка сполучення кикера з поверхнею столу, а далі, ближче до вильоту, поверхня кикера є плоскою. Це набагато комфортніше для райдера - адже радіус утискує вас в схил, намагаючись перекинути в задню стійку, що вкрай небажано, якщо тільки ви не в квотер або не збираєтеся крутити могутній бекфліп. До речі, якщо ви поступово будете нарощувати крутизну свого кикера, то радіус виведеться сам собою. Але про це нижче.

А тепер кілька слів про те, як будувати кікер. Будувати його можна як завгодно, проте є декілька корисних прийомів. Якщо є доступ до несмерзшемуся і нератраченному снігу, то це дуже добре. Лопатою нарізуйте з цього снігу блоки, з яких потім викладайте основу кикера. Після укладання кожних двох-трьох шарів конструкцію слід ущільнювати. Тут у бордерів є значна перевага перед лижниками - дошки. Дошки взагалі є відмінним будівельним інструментом. Якщо їх в надлишку, вони можуть служити опалубкою, що запобігає розповзання насипати сніг в різні боки.

Якщо нарізати сніжні блоки не виходить - не біда. Просто накидайте сніг в довгасту купу, не забуваючи періодично ущільнювати його. У будь-якому випадку, ширина підстави кикера повинна бути в півтора-два рази більше планованої ширини його верхньої грані - сніг неминуче буде звалюватися вниз у міру зростання висоти кикера.

Добре періодично підсипати в споруджуваний кікер селітри, особливо, якщо сніг мокрий. Правда, якщо вас заметуть з мішком селітри в метро, ??то можуть прийняти за терориста.

У місці сполучення кикера зі столом теж накидайте сніги, ущільните його, виведіть какой-никакой радіус, щоб перехід із столу на кікер не був різким. Готовий кікер слід гарненько ущільнити, акуратно потоптавшись по ньому в лижах або на дошці, а потім непогано залишити його на ніч, щоб сніг схопився як слід - селітра дуже сприяла б цьому процесу. Але я дуже сумніваюся, що кому-небудь вистачить сили волі кинути свіжопобудованих кікер, не обкатавши його.

Загалом, коли почнете обкатку, кікер почне просідати. Підсипайте на нього сніг, розрівнюйте, ущільнюйте його, і знову обкачують. Після декількох стрибків з більш-менш серйозним розгоном стане зрозуміло, чи влаштовує вас форма кикера чи ні. Якщо вас занадто сильно викидає вгору - зробіть кікер більш пологим, подрезайте його, починаючи від кромки. Якщо навпаки хочете, щоб викидало вище - підсипати сніг ближче до кромки, ущільнюйте його, тільки зберігайте плавність форми.

Hа Насправді, якщо ви переборщіть з крутизною, а вихід на кут вильоту буде недостатньо плавним, то це відразу буде помітно при стрибку - вас битиме по ногах і перекидати тому. І коли ви почнете таким ось ітераційним чином нарощувати кут вильоту, ви мимоволі виведете радіус свого кикера - все вийде приблизно як на малюнку.

Схема 4

Природно, при цьому кікер, швидше за все, доведеться подовжувати - але це все ви зрозумієте самі, коли будете обкатувати підкориговану форму.

Ну а тепер подивимося, що можна робити в парку при наявності ратрака. Як ми з'ясували на самому початку, для хорошого трампліну необхідне хороше місце. Пристойний ухил для розгону, потім виполажіванія для столу, потім перегин і знову крутяк для приземлення - не на кожній гірці знайдеш таке місце. Але якщо є сніг, ратрак, шейпер і бажання побудувати трамплін - те це не проблема. Стіл, кікер, транзит і приземлення можна сформувати взагалі на порожньому місці. Єдине, що потрібно від горки - достатня для розгону довжина. Є кілька варіантів профілів такого насипного трампліну:

Схема 5

    A - Класичний бігейр з кікером.
    B - Тейблтоп, вимагає більше снігу, зате менше метушні з кікером.
    C - Геп піжонський, будується для змагань. Політ над ямою - річ ефектна.
    D - Геп раціональний, вимагає менше снігу, ніж тейблтоп і простіше обробляється ратраком, ніж геп з явно вираженою ямою.

І на закінчення декілька слів про беккантрі. Якщо ви стрибаєте у великих горах, то вам пощастило. Рельєф в горах набагато різноманітніший, його можна дуже вигідно обіграти. Тут набагато більше шансів знайти ділянку схилу з плоским столом і крутяк для приземлення. Можна нарити невеликою кікер над природним Дроп - невеликим обривом або різким перегином на крутяк. Можна обіграти надувши, що виникають на підвітряних бортах кулуарів або підвітряних же сторонах природних піднесень, на зразок пагорбів або грунтовно засніжених скельних грядок.

У таких місцях вітер і сніг копітко виводять для вас ідеально плавний радіус, вам залишається тільки розкотити розгін, ущільнити, і, при необхідності, підрубати виліт. Загалом, дайте своїй фантазії розгулятися. Але не забувайте, що місця для беккантрі кікером слід вибирати обережно - як відомо, нерівності рельєфу і перегини схилу часто є концентраторами напруги в сніжному покриві і можуть бути місцем відриву сніжних дощок.


Поиск

Календарь

«  Август 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архив записей

Рекомендуємо

Продається!
Земельна ділянка
47 соток




погода Плай ][ ГК Плай ][ отдых Плай ][ курорт Плайя ][ лыжи Плай ][ зимой Плай ][ горнолыжный Плай ][ комплекс Плай ][ Веб камера Плай ][ Подъемники Плай ][ Плай во Львове ] человек Плай ] фото и видео Плай ] трассы Плай ] выдержки Плай ] трансфер Плай ] сноуборд Плай [ ресторан Плай [ Как доехать Плай [ отеле Плай [ парковка Плай [ стоимость Плай [ цены Плай

Погода в Украине