ГК "Плай" ГК "Плай" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play"

ГК "Плай"
Львівська обл.
Сколівський район
с. Плав'є;
тел.: +38 (03251) 3-52-71
Vkarpatah@ukr.net
Служба довідки
Тел: +38 (03251) 35-162
Бухгалтерія
Тел/факс:
+38 (03251) 35-161,
+38 (03251) 35-270
СПА-Центр «Шафран»
Тел/факс:
 +38 (03251) 35-163
Готель «Плай»
Тел/факс:
+38 (03251) 35-164
Готель
 «Плай» біля шосе
Тел/факс:
+38 (03251) 35-271
Координати:
48 ° 54'6''N, 23 ° 17'43''E

Погода в Украине

Наш опрос

Як Вам Плай
Всего ответов: 331

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



Що таке «нова техніка катання»,


Плай гірськолижний

Що таке «нова техніка катання»,

Деякі думки з приводу того, що таке "нова техніка катання", "карвінг", чи є вони насправді і один із способів освоїти це все самостійно

Перше, що хотілося б сформулювати - чому і для кого написано все, що йде далі. Для новачків, які хочуть навчитися кататися? Малоймовірно. Для тренерів з гірських лиж? Боже упаси! Ні в якому разі не вважаю себе вправі вчити когось із цього стану людей дуже і дуже різних, та й не знайдуть вони на цих сторінках нічого, що б вони могли застосувати. Для спортсменів? Не смішіть! Тим більше, що переважна більшість з них вважають нас, аматорів, чайниками, і ставиться з відповідною часткою презирства: "раз трасу не ходить - значить, на лижах не вміє кататися". Мені, чесно кажучи, ця думка нагадує знаменитий армійський афоризм: "якщо ви такі розумні, то чому строєм не ходите?", Але це - тема окремої розмови. Для інструкторів з гірських лиж? Можливо, частково й так. Якщо комусь із них здадуться корисними і стануть в нагоді формулювання або описи, які наведені в цьому матеріалі - я буду дуже радий. Але я не методист, і тому з методичної точки зору цей матеріал може бути далекий від ідеалу.

Чесно кажучи, написано це все для любителів гірських лиж, які вже вміють кататися і хочуть прогресувати, для тих, хто хоче за кілька днів самостійних занять поповнити свій арсенал простими різаними поворотами. Не треба чекати дива: якщо ви "пару разів" спробуєте виконати ті вправи, які тут наведені, у вас може нічого не вийти. Певний час витратити доведеться, тобто слова "декілька днів" треба сприймати саме як кілька днів, протягом кількох годин щодня, витрачені на те, щоб відчути, як ваші лижі НЕ зісковзують убік. Не дуже райдужно? Що робити, - зате чесно. Спортсмени багато років проводять у щоденних тренуваннях, а ви що думали - зусиллям думки лижі "ріжуть"? Це навряд чи. Хоча всяке буває ...

Ще одне. На сьогоднішній день я не зустрів матеріалу російською мовою, який формулював би основи "карвінгу", правильно пояснював би хоч щось із так званої сучасної техніки. Виняток - матеріали сайту www.youcanski.com та перекладів книги Рона ЛеМастера "На кантах". Можна заперечити: а поширена в Росії книга Юрія Ценіна "Гірські лижі без інструктора"? При всій моїй повазі до автора цієї книги, на жаль ... У тому, що стосується одного з розділів сучасної техніки - "карвінгу" - ця книга, м'яко кажучи, далека від ідеалу. Одна з причин - у книзі зібрані ради різних людей, почерпнуті з різних закордонних джерел, і в результаті - маса протиріч і взаємовиключних формулювань.

Я спробую сформулювати базові речі, рухи, вправи, поняття - розповісти, базуючись на своєму досвіді - раптом комусь допоможе. Чому ви повинні вірити мені? Не знаю. Не хочете - не вірте, тоді далі можна просто не читати.
Що ж собою насправді являє карвінг

Карвінг - термін, який придумали після появи лиж зі збільшеним бічним вирізом для того, щоб якось назвати спрощений - аматорський - варіант техніки різаного ведення лиж (to carve - різати, англ.), Яка була відома і двадцять, і тридцять, і навіть сорок років тому. Довгі роки така техніка, що є найбільш економічну з точки зору витрат енергії лижника і найбільш швидкісну з точки зору гальмування лиж у процесі ведення дуги повороту, використовувалася і розвивалася спортсменами, що змагаються, особливо, на трасах слалому-гіганта і супергіганта. До появи м'яких лиж зі збільшеним бічним вирізом, названих карвам, ця техніка була доступна тільки спортсменам - тим, хто постійно тренувався на жорстких, підготовлених для змагань і вільних від інших катаються трасах.

Лижі, які ми називаємо лижами "класичної" форми або "класикою" є майже прямими - без помітного звуження в талії - і досить жорсткими в поздовжньому напрямку. Так, на них теж можна зробити чистий різаний поворот без особливих зусиль, але дуже великого радіуса, і з боку здаватиметься, що лижник їде по прямій (тут мова йде, звичайно, про аматорську техніці). Або різаного ведення в чистому вигляді не виходить зовсім, або потрібен дуже широкий, дуже довгий і дуже пологий схил або потрібно спортивна відточена техніка. На м'яких карвах ця техніка потрібна в самому мінімальному, дуже спрощеному варіанті.
Збільшити
Рис 2.

Чим же пояснюється той факт, що з появою карвов така "елітна" техніка стала доступною багатьом любителям лиж? Справа в тому, що чим більше глибина бічного вирізу лиж (або чим менше радіус вирізу) див. рис. 2, тим менший кут закантовки - див рис. 3) потрібно для того, виконати різаний поворот малого радіусу. Ще одне: чим більше глибина бічного вирізу лиж (або чим менше радіус вирізу) - тим крутіше буде повертати закантована на деякий кут і завантажена (прогнута) лижа, що йде по лінії контакту канта і снігу - дузі різаного повороту. Чим м'якше лижа, тим менше зусиль потрібно для того, щоб її прогнути і забезпечити щільний контакт канта з поверхнею схилу ("врізати кант" в схил). А чим менше зусиль і менше кут закантовки - тим менший від лижника потрібен рівень підготовленості. І тим нижче потрібно швидкість для того, щоб виконати чистий різаний поворот. Але ж на малій швидкості і на пологих схилах кататися істотно простіше.
Збільшити
Рис 3.

Таким чином, з еволюцією конструкції і форми лиж (зі збільшенням глибини бічного вирізу) у любителів з'явилася можливість використовувати спрощену техніку різаного ведення лиж на відносно м'якому схилі, без додатка до лиж великих зусиль і не присвячуючи довгі години і дні виснажливим тренуванням. Цим і пояснюється той факт, що "карвінгом" змогли опанувати люди, які стоять на лижах від сили пару сезонів. Така техніка в аматорській літературі і називається для стислості карвінгом або технікою карвінгу.
Що таке різане ведення лиж

І в літературі і в розмовах дуже часто використовується термін "різане ведення лиж", "різаний поворот", а потім з'ясовується, що багато любителів гірських лиж просто не розуміють, про що йде мова. Не розуміють, а запитати - показати своє незнання - мало хто наважується. Так що почнемо з визначення того, що являє собою різане ведення лиж.

Беремо звичайну пряму лінійку. Кладемо на стіл. Піднімаємо за середину одну її довгу сторону ("закантовивать") - лінійка як і раніше торкається столу по всій своїй довжині. Тиснемо на середину лінійки, намагаючись її зігнути. Лінійка ретельно впирається у стіл ребром по всій своїй довжині і прогинатися не збирається. Лінія контакту ребра лінійки ("канта лижі") зі столом представляє собою пряму. Майже те ж саме виходить, якщо намагатися закантувати і прогнути лижу класичної форми, що має дуже незначний бічний виріз.

Тепер візьмемо лінійку з формою, схожою на пісочний годинник (аналог лижі сучасної форми). Знову трохи піднімаємо одну її довгу сторону. Лінійка (лижа) стосується столу тільки своїми кінцями - носком і п'ятою, і в цьому випадку, натискаючи на середину лінійки-лижі, її можна згинати до тих пір, поки вона не буде торкатися поверхні стола по всій своїй довжині. Лінія контакту кривої межі ("канта") лінійки-лижі зі столом утворює дугу. Сніг, на відміну від поверхні столу, м'який. І оскільки лижник тисне на лижу зверху, змушуючи її прогнутися, то гострий кант лижі вріжеться в сніг - і тим глибше, чим м'якше сніг і чим сильніше тиск на лижу. Тепер, якщо цю прогнути лижу рухати строго вперед, в ту сторону, куди спрямований носок лижі, вона буде рухатися по цій дузі, яку і називають дугою різаного повороту.
Збільшити
Рис 1.

Таким чином, різане ведення лижі виходить тоді, коли поставлена ??на кант - закантована - і завантажена лижа прогинається і без бічного зносу - прослизання - їде по дузі, утвореної лінією контакту канта лижі з поверхнею схилу. І якщо у випадку жорсткої - слаломної або гігантської - лижі завантажити її тільки вагою лижника недостатньо для того, щоб її прогнути, то для більш м'яких - аматорських - моделей додаткових зусиль можна і не робити (принаймні, на початковому етапі). А думка про те, що для карвінгової (або, точніше, різаного) повороту досить поставити лижу на кант - принципово невірна. Лижу треба поставити на кант, завантажити і зігнути в дугу. Ось тоді вона і буде "різати". Слід від різаного ведення зображений на рис. 1.
Є таке оману: "треба освоїти карвінг, все інше - дурниця"

Ось що цікаво: адже ніхто не вважає, що потрібно освоїти тільки додавання, а віднімання, множення і ділення - ні до чого. Адже карвінг - тільки мала частина всього розмаїття технічних прийомів і елементів, які ми використовуємо при катанні на лижах. І якщо обмежитися лише вивченням карвінгу, то втрачається дуже багато. У цьому випадку доведеться всю свою гірськолижну життя провести на широких, малолюдних, досить пологих і добре підготовлених схилах. Тобто трохи крутіше - страшно, свіжий сніг - незвично, горби - погано, багато людей - небезпечно, вузький схил - погано. Карвінг - лише один з різних стилів катання, оволодіння яким суттєво урізноманітнює палітру вашої майстерності. Навичка різаного ведення допомагає збільшити швидкість і урізноманітнити катання на відносно пологих схилах, на яких лижник, трохи освоївши так званий "основний поворот на паралельних лижах" - поворот з прослизанням - але без уміння кататися на кантах відчуває себе абсолютно нещасними - нудно! Освоївши різане ведення, ви зможете насолодитися відчуттям того, що ваші лижі дійсно пишуть дугу, йдуть, як по рейках - і ви переконаєтеся, що це не перебільшення. Я вже не кажу про ті абсолютно приголомшливих відчуттях, які різане ведення дарує на крижаних схилах. Звичайно, якщо лижі заточені як слід. Не треба відкидати всі ті навички, які вже є у вашому технічному арсеналі - має сенс доповнити їх ще одним - умінням вести лижі на кантах, і це дійсно вартий тих зусиль, які необхідно затратити.

Дуже бажаними умовами для освоєння аматорського варіанту різаного ведення лиж (карвінгу) є:

    малонаселений рівний широкий укочений схил нижче середньої крутизни з досить щільним снігом, але не льодом;
    наявність такого рівня технічних навичок, який дозволяє кататися по цьому схилу дугами великого радіуса або по прямій, без бажання погасити швидкість за допомогою гальмування;
    бажання освоїти кілька нових технічних елементів;
    м'які і відносно короткі (менше зростання лижника) лижі з гострими кантами і глибоким бічним вирізом - чим виріз глибше і чим м'якше лижі, тим простіше освоїти нові елементи техніки. Мабуть, ідеальними для освоєння аматорського варіанту різаного ведення є м'які екстремальні карви з радіусом вирізу не більше 13 - 14 метрів. Такі лижі є практично у кожного серйозного виробника лиж;
    наявність і доступність інструктора, який:
        є володарем лиж сучасної форми,
        сам вміє кататися різаним веденням,
        вміє вчити саме різаному відання, нехай навіть і в найпростішому - любительському - вигляді.

Нездійсненно? Та ні. Всі ці умови реальні. Та й обійтися без них можна. Просто при виконанні всіх цих умов процес освоєння нових технічних елементів піде набагато швидше. А найголовніше, заради чого ми катаємося - отримання задоволення від нових відчуттів - відбудеться в найкоротші терміни.

Мабуть, найбільш заскладним є остання умова, а саме - наявність інструктора. По-перше, маса інструкторів на просторах Росії поки що не мають лиж сучасної форми, а значить - і показати можуть далеко не все, що знають і вміють самі. По друге, дуже багато інструкторів вчилися до появи в Росії людей, які могли б їх самих навчити цих елементів техніки і показати відповідні вправи, а на повторне навчання - сучасної техніки - вже і грошей може не бути, та й часу теж. Ну і наостанок - практично ніхто з тих, хто вже вміє кататися, не жадає оплачувати роботу інструктора. Ну а ті, хто може і хоче оплатити своє вдосконалення, як правило, роблять це на Європейських курортах. Виходить, що і стимулу освоювати сучасну техніку у більшості Російських інструкторів просто немає. Ну та гаразд, це тема окремого обговорення.

Хочу ще раз наголосити, що якщо є хоч найменша можливість позайматися з інструктором - це необхідно зробити. Безумовно, перш за все, треба постаратися зрозуміти - може він сам-то різаний поворот виконати чи ні. І якщо може - то хапайте його і нехай вас навчить. Причому не просто знайомий, який, як вам здається (чи як він стверджує), вміє "карви", а саме інструктор. Тобто знайомий теж може допомогти, але частіше - допомогти не зможе, до того ж - з набагато більшою ймовірністю може і нашкодити. Чому так важливий інструктор - причин дуже багато, але сама основна - ми ж себе з боку не бачимо. І помилки не бачимо, і благополучно катаємося, розучуючи (цілком імовірно) помилкові руху. Та й просто нічого не вийти теж може, а досвідчений інструктор і підкаже, і виправить, і вправа дасть спеціальну - це на папері його описати півсторінки буде потрібно, та й не все можна описати словами: спробуйте описати смак помідора тому, хто його ні разу не пробував. А показати щось рух іноді набагато простіше. Та до того ж деякі прийоми виходять тільки в тому випадку, якщо правильно виконуєш будь-яке первинне, базове, рух - а раптом у вас саме в ньому і помилка? Тоді взагалі нічого може не вийти ...

Так що все, що написано далі, потрібно сприймати з такими застереженнями:

    Це НЕ самовчитель. Це лише поради тим, хто за своїм фінансовим положенням або за місцем проживання просто не може скористатися послугами інструктора, а "спробувати карвінгу" хоче.
    Це НЕ універсальні прийоми. Це, з моєї точки зору, "декоративний карвінг", тобто різане ведення в найпростішому його вигляді. Декоративний карвінг - це різане ведення тільки за рахунок використання геометрії лижі і її прогину під вагою лижника, без активного впливу лижником на радіус повороту. (Формулювання Грега Гуршмана).
    Мало цього. Якщо надалі ви будете прогресувати, то вам доведеться в корені змінити сприйняття того, що ви робите для постановки лиж на канти: я нижче пишу про те, що треба "звісити попу всередину повороту", а вам доведеться звикати "виносити плечі назовні повороту" , "нахилятися за зовнішню лижу", "випрямляти зовнішню ногу" ... Чому ж тоді я тут пишу про те, про що пишу? Справа в тому, що мені здається, що наведені нижче поради найбільш яскраво і образно передають те, що необхідно зробити.
    Це НЕ ідеальні поради. Ще раз: це лише поради тим, хто за своїм фінансовим положенням або за місцем проживання ... див пункт 1.

Якщо всі ці мої попередження вас не зупинили, тоді - поїхали. Але я, принаймні, чесно всіх попередив, що набагато корисніше заплатити знає інструктору. Ну і самий останній аргумент: я не самостійно навчався різаному відання, а за допомогою вельми досвідченого наставника.
Як поставити лижі на канти?

Способів маса, але не всі з них годяться для того, щоб надалі швидко перейти від ведення лиж на кантах до зв'язаних різаним поворотам. Спробуємо освоїти один з варіантів, який найближче до простого різаного повороту, та й сам він досить простий - лижник в такому положенні відчуває себе дуже стійко. Потрібно лише виконати деякі, на перший погляд зовсім необов'язкові, перебільшені рухи. Ці рухи дуже спростять освоєння ведення лиж на кантах, а потім - коли ви звикнете до різниці відчуттів, і чітко будете відчувати: що необхідно зробити для того, щоб вести лижі на кантах, ви зможете дозувати і рухи, і зусилля.

А для початку виконайте наступне: зробіть вигляд, що сідайте на стілець, що стоїть збоку від вас. Ще одне визначення того, що потрібно зробити: "свесьте попу всередину повороту".

Схил для цієї вправи потрібен, як згадувалося раніше, малонаселений, рівний, широкий, укочений, нижче середньої крутизни, з досить щільним снігом, але не льодом. Коротше - таких не буває або вони десь дуже далеко. Хоча ... У Кіровську, наприклад, такі схили є. Та й на Домбай теж. Або на Ельбрусі, або в Червоній Поляні. Так, до речі, у Підмосков'ї - у Волен, Сорочанах і Шуколово - теж зустрічав. Можна і на коротенькому шматочку схилу все це спробувати, головне - не поспішати, зрозуміти, що це досить просто - різати дугу.

Значить, схил є. Встаньте так, щоб ваші лижі дивилися вниз і трохи вбік, навскіс. Поставте лижі на відстані близько 40-50 см один від одного. Поки що лижі стоять плоско. Поїхали. Природно, повільно - адже схил пологий. Перше зауваження: одну ногу - ту, яка вище по схилу, в найближчому майбутньому вона стане внутрішньої щодо повороту - треба висунути вперед, приблизно на половину довжини черевика. (Просто для того, щоб було простіше виконати наступні поради). Їдете. Спробуйте повільно-повільно сісти на уявний стілець, що стоїть збоку від вас, вище по схилу - тобто всередині майбутнього повороту. Увага!

Слідкуйте за тим, щоб ваші плечі знаходилися трохи попереду ступень, а лінія, що з'єднує плечі, по можливості залишалася паралельна лінії, що з'єднує п'яти (або шкарпетки) черевик. Рис. 4 Тобто, плечі розгорнені трохи в долину, в бік від напрямку спуску - адже одна нога висунута вперед. Мабуть, найкрасивіший порада, яку я чув у відношенні плечей, звучить так: направте плечі на носок нижньої лижі. До речі, якщо присідати повільно, то ви просто будете змушені нахилитися трохи вперед для збереження рівноваги, і плечі виявляться якраз трохи попереду ступень. А ще треба руки злегка зігнути, лікті трохи відвести від корпусу, кисті рук підняти на рівень грудей і виставити їх убік-вперед, подібно крабом клешнями, щоб передпліччя паралельні один одному були. Свесь попу усередину повороту - це ключова фраза! Але не тому, не на горщик сісти, а вбік. І - присідаємо, сильніше присідаємо, ще сильніше, глибше присідаємо. Лижі спочатку їдуть плоско, потім трохи закантуватися і прогнулися, у міру подальшого присідання закантуватися сильніше, і прогинаються під вашою вагою теж все сильніше, і от у цей момент і треба відчути, як лижі не прослизають звично убік, а ріжуть точно вперед, на кантах . Головне - нічого більше не робити, не намагатися розгорнути лижі, не чіпати їх, не намагатися повернути їх або себе, не присідати і не випрямлятися, руками не смикати - нічого робити не треба. Присіли вбік - завмерли! Але рівновага зберігайте, щоб не впасти - трохи вперед-назад над лижами корпусом балансуйте, але не крутіться, лижі не смикайте.

І тягніть вимальовується дугу, і ковзаєте чітко вперед - на кантах - до тих пір, поки не зупинитеся просто тому, що лижі вже настільки сильно повернули, що їдуть поперек схилу.

Вийшло чи не вийшло - не знаю. У кого-то відразу виходить, у когось зовсім не відразу. Тим, у кого не відразу і не раптом, дуже раджу хитре вправу вдіяти, яке Грег Гуршман називає deep and ugly - "глибоко і бридко".

Початкове положення: Ковзання в положенні широкого плуга обличчям вниз по схилу, лижі розкантувати, стійка середня, суглоби напівзігнуті.

Робите: Ковзаємо. Випряміть ліву ногу, одночасно сильніше згинаючи праву (присідаючи на праву ногу) і розгортаючи стегна й верхню частину тулуба убік випрямленою ноги (права лижа йде плоско, ліва лижа стає на внутрішній кант.). Продовжуємо ковзання не зупиняючись. Одночасно з виконанням цього руху плоско поставлена ??права (внутрішня) лижа злегка висувається вперед і займає таке положення, при якому її носок знаходиться перед носком закантована зовнішньої - лівій - лижі. Ковзаємо далі, але вже вправо, на закантована лівій лижі, що йде на кант.

Зверніть увагу: На відміну від традиційного плуга, в даній вправі поворот здійснюється на поставленому на кант лижі без посилення тиску на неї, а друга лижа ковзає плоско. Використовується направляючий ефект лижі, поставленої на кант.
Збільшити
Рис 5.

Робите: Повторюйте цю вправу по черзі в кожну сторону Рис. 5, 6 домагаючись мінімальної витрати часу на перехід з лижі на лижу і не припиняючи руху вниз по схилу. Досягніть того, щоб зовнішня лижа починала йти на канте без прослизання негайно після того, як ви змінили положення тіла. Для зміни опорної ноги досить швидко (але не різко) прівстаньте, а потім сядьте з одночасним розворотом корпусу у бік нової закантована лижі.

Зверніть увагу: Для виконання послідовності цих вправ необхідна деяка швидкість, тому не слід доводити дугу до того моменту, коли лижа займе положення поперек схилу і рух припиниться. Мало цього, може знадобитися і злегка збільшити швидкість, тобто - вибрати схил такий-же гладкий, але вже покруче.
Збільшити
Рис 6.

УВАГА! У цієї вправи є один побічний ефект: у подальшому може зберегтися звичка ковзати на канте зовнішній лижі, просто тягнучи внутрішню "як доведеться", так що як тільки ви відчули, що означає "різати повороти", тобто вести лижі строго на кантах, намагайтеся , зберігши це відчуття, розподіляти вагу тіла рівномірно на обидві лижі протягом усього повороту.

Власне кажучи, все. Якщо все зроблено правильно, то ви вже відчули, як лижі поїхали не вбік, а вперед, на кантах, і за спиною залишаються два чітких тоненьких сліду (або один, якщо ви приділили максимум уваги одній лижі, а другу вели плоско). До речі - саме сліди на початковому етапі і будуть найбільш яскраво показувати вам, коли ви схалтурили і зісковзнули убік, а коли - чисто проїхали на кант. Ну а тепер, якщо всі ці повзання в ракоподібне позі на потіху публіці навколишнього вам ще не набридли, переходимо до того, заради чого все це затіяно:
Любительський варіант різаного повороту

Після того, як ведення лиж на кантах освоєно, освоїти найпростіший варіант різаного повороту, який у спортивній техніці відомий як поворот форми банана - один з поворотів, що застосовуються в слаломі-гіганті та супер-гіганті - досить просто. Треба не доводити спуск на кантах до того моменту, коли лижі вже зайняли положення поперек схилу й зупинилися. Фактично, починати новий поворот - значить перекантовиваете лижі - міняти їх опорні канти - перекочувати лижу з канта на кант - переносити попу з одного боку лиж на іншу, одночасно злегка висуваючи вперед вже іншу лижу. Але робити це все треба плавно-плавно, повільно-повільно, щоб не злякати лижі, не можна примусити їх торохнути в сторону, смикнути в новий поворот за допомогою скидання п'ят в сторону - ні в якому разі! Ви все зіпсуєте, якщо почнете робити звичні рухи: "видавлювання" п'ят лиж у бік або, боронь Боже, короткі стрибки з перекиданням п'ят: забудьте ці рухи. Забудьте, принаймні, на той час, поки розучує різане ведення. Разучите, навчитеся користуватися кантами лиж не тільки для зупинки і соскребания снігу зі схилу - тоді можете знову все згадувати і знову починати шкребти схил кантами лиж і кидатися п'ятами лиж з боку в бік. Тільки задоволення ці звичні рухи будуть доставляти менше, ніж раніше - це вже точно.
Різані повороти зв'язані

Схил: Рівний укатаний жорсткий.

Початкове положення: Положення прямого спуску, лижі розкантувати, стійка середня, широке ведення, суглоби напівзігнуті. Палиці знаходяться в готовності до уколу, але не використовуються.

Робите: Не розгортаючи лижі зусиллям стоп і не використовуючи вертикальну роботу для розвантаження і укол палицею, змістите свої стегна щодо стоп вліво або вправо таким чином, щоб ваш торс залишався розгорнуто вниз по схилу. Фактично, треба перекотити ваші стопи: одну - до мізинця, другу - до великого пальця. Можна і по іншому сказати: перекотити лижі на внутрішні - по відношенню до майбутнього повороту - канти. Повороту поки немає - ви ж їдете прямо. Знову уявіть собі, що ви збираєтеся сідати на стілець, який стоїть трохи осторонь: ви зрушуєте свої стегна убік, не нахиляючись, не згинаючись і ще не починаючи сідати. Та лижа, в бік якої ви збираєтеся сідати на стілець, трохи висувається вперед. Розгортаєте попу в сторону майбутнього присідання. Зосередьтеся на тому, щоб відчути, як лижі пішли на кант. Це - основне. Якщо у вас не вийшло відчути це в косому спуску, який ви пробували робити раніше, коли тренувалися звішувати попу всередину і сідати на стілець, малоймовірно, що це вийде зараз, але - пробуйте, чим чорт не жартує. Знову згадуйте: "свесьте попу всередину повороту".

Зверніть увагу: Це не нахил всього тіла в сторону зі згинанням однієї ноги, а зрушення стегон по горизонталі, обидві лижі виявляються поставленими на канти, тіло приймає невелике кутове положення, торс при цьому не нахиляється вправо або вліво, залишаючись (в поперечному напрямку) в вертикальному положенні. Вибачте, більш зрозуміло і точно сформулювати не зміг.

Робите: Їдете ви, їдете, і потім, повірте, - виявляється, що ви повертаєте. Після цього, тобто коли ви відчули, як поворот йде, і ви ковзаєте на кантах по пологому дузі, потрібно зробити дуже небагато: переважити попу в іншу сторону. Відповідно, інша лижа висувається вперед, плечі і торс розгортаються в іншу сторону - до зовнішньої сторони нового повороту. При переході в наступний поворот тиск на лижі переміщається впоперек лиж - всередину наступного повороту. Тобто одночасно з переміщенням попи через лижі, синхронно з нею розгортаються плечі, і нова лижа висувається вперед, і лижі перекочуються на інші канти. Укол ціпком не використовується. Можете підвестися, але я не раджу: дуже вже легко порушити на перших порах це крихке, ледве намацаної балансування між різаним веденням і прослизанням. Вже краще тільки повільно переносити попу вправо-вліво, як би не хотілося зробити рух вгору-вниз і присісти в новий поворот. Присідати не треба!

Не турбуйтеся, якщо такі прості рухи не дають результату. Я в цьому році випадково виявився свідком того, як чотирьох інструкторів по гірським лижам, все - з досвідом роботи, попросили продемонструвати пов'язані різані повороти. Жоден з них не зміг виконати жодного різаного повороту, навіть у тому спрощеному вигляді, який я постарався описати в цьому матеріалі. Жоден і жодного. З іншого боку, як уже писалося вище, деякі любителі гірських лиж освоюють найпростіший варіант різаного ведення вже на другий-третій сезон катання. Обмовлюся: я особисто таких не бачив. А ось всі описані тут поради були випробувані на любителях з великим досвідом катання на "класиці", вперше стали на сучасні м'які лижі. У всіх вийшло, чого і вам бажаю..

Поиск

Календарь

«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архив записей

Рекомендуємо

Продається!
Земельна ділянка
47 соток




погода Плай ][ ГК Плай ][ отдых Плай ][ курорт Плайя ][ лыжи Плай ][ зимой Плай ][ горнолыжный Плай ][ комплекс Плай ][ Веб камера Плай ][ Подъемники Плай ][ Плай во Львове ] человек Плай ] фото и видео Плай ] трассы Плай ] выдержки Плай ] трансфер Плай ] сноуборд Плай [ ресторан Плай [ Как доехать Плай [ отеле Плай [ парковка Плай [ стоимость Плай [ цены Плай

Погода в Украине