ГК "Плай" ГК "Плай" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play"

ГК "Плай"
Львівська обл.
Сколівський район
с. Плав'є;
тел.: +38 (03251) 3-52-71
Vkarpatah@ukr.net
Служба довідки
Тел: +38 (03251) 35-162
Бухгалтерія
Тел/факс:
+38 (03251) 35-161,
+38 (03251) 35-270
СПА-Центр «Шафран»
Тел/факс:
 +38 (03251) 35-163
Готель «Плай»
Тел/факс:
+38 (03251) 35-164
Готель
 «Плай» біля шосе
Тел/факс:
+38 (03251) 35-271
Координати:
48 ° 54'6''N, 23 ° 17'43''E

Погода в Украине

Наш опрос

Як часто ви на Плаю
Всего ответов: 320

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



РАЙДО - 04 або драма в п'яти частинах з прологом і епілогом


Плай гірськолижний

   

РАЙДО - 04 або драма в п'яти частинах з прологом і епілогом

Георгій Дубенецького

Іншими словами: чого очікувати в наступному сезоні, купувати нові Позатрасові лижі зараз або почекати ще рік? ..
ПРОЛОГ


Георгій Дубенецького. Восени 2002 р.
     Щороку черговим десяти (або менше) відсотків від загальної маси любителів гірських лиж доводиться ламати голову. Які лижі купити, що віддати перевагу, не промахнешся чи, вибравши лижі для слалому з ростовкой 164,5 см фірми ИИИ, і чи не краще, задавивши жабу, віддати пачку накопичених трудових "втомлених їжачків" за експертні лижі з тим же радіусом вирізу, але довший (коротше) на 17 мм, зроблені на заводі компанії ЮЮЮ ... Кошмар! От якби можна було всі ці численні, блискучі лаковими шарами або не блискучі матовими покриттями - та на схил, та не поспішаючи, вдумливо, поганяти їх "у всіх режимах, включаючи екстремальні" - тоді інша річ. І не тільки ИИИ і ЮЮЮ, а ще й ААА, БББ, ... і так аж до ЯЯЯ, та потрібної ростовки, та якщо раптом черв'ячок сумніву зародився - ще й трохи коротше і трохи довше ... Такого щастя, на жаль, ніде і нікому не дістається .
     А дістається таке "рагу по-ірландськи": болісний вибір за каталогами та уривчастих малодостовірні відомостями, отриманими від знайомих або продавців у магазині, присмачений короткими відомостями про результати тестів - в кращому випадку. У кращому - тому, що не всі лижі беруть участь в тестах, не у всіх є знайомі власники цікавлять моделей, не всім продавцям хочеться вірити, не всі покупці добираються до каталогів та журналів ... І все це ускладнюється розширенням лиж у талії, у поєднанні із зміною радіусу і форми бокового вирізу і, на довершення всіх цих бід, щорічним виникненням нових технологій і класів лиж: виробники наче змовилися остаточно заплутати бідолаху-покупця.

Збільшити
     Коли років три тому почали заспокоюватися хвилі "великої карвинговой революції", на тлі справді яскравих експериментів з формою і глибиною бічного вирізу мало-помалу висвітилася ще одна "біда": моделі, особливо входять до групи універсальних і фрірайдових лиж, за твердженнями деяких виробників, почали дуже помітно "повніти". При побіжному погляді на нові колекції створюється враження, що таке поповнення є загальною тенденцією мало не всіх відомих виробників. Насправді це не зовсім так, або навіть зовсім не так. Кожен виробник повинен щорічно запевняти потенційних покупців у тому, що вже в цьому-то році вони та-а-акі універсальні лижі випустили, що ось яєчню смажити на них не можна, а все інше - просто супер. А ширина лиж - відмінний фактор, що дозволяє привернути увагу до моделей нової колекції. Геометрія - це важливо і серйозно, але ж більшість власників лиж не те що геометрію - ширину своїх лиж, і то не знає. Ось ви, наприклад, читає ці рядки, знаєте ширину талії своїх вірних друзів? Адже якщо ви це читаєте - значить, цікавитеся спорядженням, інакше вже закрили б цю сторінку. Спробуємо розібратися з шириною райдова моделей, адже кожна група лиж "товстіє" для чогось свого і товстіє по-своєму.

ВЛАСНЕ, ДРАМА

А ЩО, У КОГОСЬ розставання з грошима ВІДБУВАЄТЬСЯ РАДІСНО???

Збільшити
     Мабуть, найпомітнішою "потовстіння" відзначена група лиж для фрірайду. Звичайно, широкі лижі випускалися давно: наприклад, журнал американських райдерів Powder в далекому 1996 році вже оцінював і лижі Fat (жирні, а насправді - широкі), в назву яких практично у всіх виробників тоді входило слово Powder, і лижі Mid-Fat (не надто жирні). У ті роки подібні лижі були настільки "далекі від народу" навіть у США, що журнали Ski і Skiing не тільки не тестували подібні моделі, але навіть (страшно подумати, але це було!) Не вказували геометрію моделей, які брали участь у проведених цими популярними журналами тестах 1996 року. Та й аж ніяк не всі компанії випускали зброю відповідного калібру: так, Salomon навіть через три роки (восени 1999) все ще пропонував "самі широкі лижі в колекції" з шириною в талії всього ... 78 мм. Так що зараз ми маємо справу, швидше, не просто з потовстіння лиж, а з переорієнтацією все зростаючої частини населення схилів на позатрасове катання. А слідом за зростанням інтересу народу - і збільшенням обсягів пропозиції в світі, а заодно - із затримкою на пару-трійку років - і в Росії більш широких моделей і поступовим розширенням вироблених лиж. Посудіть самі: "... еталоном, самими верхніми моделями в групі, ..." райдова моделей ще два роки тому у нас в країні вважалися X-Scream Series і Atomic Beta Ride 10.20 з абсолютно несерйозною сьогодні талією в 68 мм. Більш широкі лижі практично не завозилися в країну - попиту не було! А Fischer (привожу цю компанію в приклад тому, що вона як випускала 4 моделі, так і випускає їх зараз) випускав моделі Alltrax Big Stix 84 (ширина в талії 84 мм), Alltrax Freeride 74 (назва - фрірайд, а ширина в талії 74 мм) і (увага - знову в назві слово фрірайд!) Alltrax Freeride 68 (68 мм в талії), віддаючи данину попиту, мабуть. Рік тому знову ж таки "топові" райдова моделі мали на талії ширину 68 - 70 мм-Beta Ride 11.20 або Blizzard Sigma FR 22, наприклад. Тобто, як і раніше 68 мм - якийсь стандарт, а 74 мм - вже широко? А Fischer продовжував випускати моделі Alltrax Big Stix 84 і Alltrax Freeride 74 і знову: Alltrax Freeride 68. Але вже з'явилися в Росії і почали зустрічатися на схилах і Dynastar Intuitiv AD 74, і Rossignol Bandit XX. Правда, лижі шириною більше 80 мм і раніше сприймалися як щось, що виходить за рамки звичних понять. Але вже підірвали свідомість, особливо молоді, Salomon Pocket Rocket з їх агресивною кампанією з просування "в широкі народні маси" таку незвичайну модель.

Збільшити
     А сьогодні? Сьогодні 68 мм - це, з точки зору молоді, пару раз канти як слід точити - і отримав лижі для гіганта з їх 66 мм ширини. Але не тільки молоді. Якщо серед моїх знайомих прихильників 68 мм ширини талії було багато, то, починаючи з минулого року їх число почало стрімко падати - люди переходять на більш широкі лижі. Мода? Не думаю: вік більшості моїх знайомих у багатьох випадках "за 40", так що за модою вони не женуться. Справа, мабуть, в тому, що з запуском четвертої черги канатки в Червоній Поляні хорошим лижникам стало доступно і в нашій країні тако-о-е катання ... Та й Позатрасові простори регіонів Північного Кавказу залучають в останні пару - трійку років все більше любителів не тільки Прохладненской горілки і знаменитих Чегетскіх горбів, а й глибокого свіжого снігу.

Повернемося до міліметрів. До речі, Fischer в каталозі цього року щодо Big Stix 69 - моделі, що змінила Freeride 68, написав, що це - універсальна модель, або - для легкого фрірайду. А якщо хочете справжні Позатрасові лижі - будьте ласкаві модель шириною хоча б 72 - 74 мм мати. Хоча, якщо придивитися уважніше, що таке 74 мм? Лижі з такою талією, що претендували слідом за X-Scream-ами на звання "позатрасових монстрів", перебралися в цільову групу лиж експертних універсальних, а вибирають їх громадяни пояснюють свій вибір необхідністю кататися і в малих горах теж. Здрассьте, приїхали! Тоді на чому ж "справжні" райдери катаються? У тій же Червоній Поляні або на Чегетскіх "дальніх півднях", або не менш далеких "Північ", наприклад? І чого ж чекати в наступному році? А то купиш в цьому році "саму распоследній модель", а вона в наступному році вже і з виробництва буде знята? Спробуємо спрогнозувати - чого чекати від виробників в наступному сезоні. Розглянемо групу лиж для внетрассового катання трохи докладніше. Точніше, не групу, а цілих п'ять (!!!) груп, які орієнтовані на катання поза трасами.

ЧАСТИНА ПЕРША -
ЛЕГКО УНІВЕРСАЛЬНА

Перша група лиж для внетрассового катання - скоріше, моделі для тих, хто тільки-тільки починає вибиратися за межі розмічених і підготовлених трас. Виробники іноді ці лижі називають лижами універсальними, іноді - для легкого фрірайду. Ширина в талії - близько 68 - 72 мм. Але таку ширину в талії у частини виробників мають і потужні моделі для швидкісного внетрассового катання по будь-якому стану снігу, крім цілини. Як же відрізнити більш м'яку і спокійну за характером модель? Основна ознака - в гамі пропозицій виробника повинна бути ще одна модель з шириною від 68 до 74 мм, але позиціонується вище в цій же цільовій групі. Наприклад, у Atomic є лижі для легкого фрірайду R 8.18 і трохи могутніше - R 9.22, а набагато більш потужні моделі - 10.20 та 11.20, а ширина в талії у всіх цих чотирьох (!) Моделей - 70 - 72 мм. Цифри 18, 20 і 22 вказують на приблизний радіус бічного вирізу, а буква R позначає цільову групу Ride. Rossignol присвоїв своїм семідесятімілліметровим "Бандитам", що входять в цю групу, один "Ікс", а більш потужним, шириною 74 мм - уже два. Зручно орієнтуватися і в лижах Fischer: моделі Big Stix 69 і Big Stix 75 також відрізняються шириною: більш потужна, "75-а" модель (75 мм в талії), ширше на 6 мм. Змін в цій групі лиж, швидше за все, не буде: легкі райдова моделі, які фактично є універсальними лижами для тих, хто не цікавиться карвінгом і іноді виходить на неглибоку цілину щоб спробувати, що це таке, вже "устоялися". Їхні характеристики: геометрія, ширина, довжина, розподіл жорсткості - змінюватися навряд чи будуть. Якщо ви плануєте купувати лижі такого класу - сміливо йдіть в магазин в цьому році. Головне - не промахнутися з дизайном, щоб ваші лижі не виглядали застарілими якомога довше.

ЧАСТИНА ДРУГА -
Універсально-ЕКСПЕРТНА

Збільшити
     Друга група лиж для внетрассового катання - це група, часто звана All Mountain Expert - експертні лижі для катання скрізь в горах. Ще пару років тому такі лижі відносили до "справжнім райдова моделям", а тепер вже немає. Швидше можна сказати, що для вас ці лижі - потужна райдова модель, якщо ви вибираєтеся в гори на тиждень в сезон. Який райд, такі й лижі. Ширина в талії - близько 68 - 75 мм. Ці моделі орієнтовані на тих, хто катається на одній парі лиж скрізь: і по підготовлених схилах, і по нераскатанним просторам, віддаючи перевагу другим. Лижі цієї групи стали трохи могутніше своїх попередників, зберігши пристойну маневреність, хоча для катання в малих горах вони свідомо надмірно потужні. А ось ширина моделей, що входять в цю групу, не перевищить 74 - 75 мм. У цій групі вже два-три роки ситуація з шириною залишається стабільною: у частини виробників - щорічний приріст ширини моделей від звичних 68 мм по 2 мм на рік, у решти - експерименти закінчені, і число міліметрів в талії не змінюється. Радіус бічного вирізу, загальноприйнятий для лиж цієї групи, близько 19 - 22 м, а експерименти з ним і, отже, з геометрією, практично припинилися, так що в цій групі сильних змін не буде. Думаю, вже не зменшиться і максимальна ростовка, яка зараз у більшості випадків обмежена 191 см. Atomic Beta Ride R: 10.20 - 11.20, Fischer Big Stix 75, Rossignol Bandit XX, Salomon Scream 10 Pilot, Volkl Vertigo G3 ... всі ці моделі з'являються на схилах зараз, і, схоже, будуть і в магазинах миготіти ще довго - тільки дизайн та назви будуть трохи змінюватися від року до року. Якщо ви плануєте купувати лижі цієї групи - думаю, ви вже самі все добре знаєте, і навряд чи мої поради вам потрібні. Єдине, що я порадив би не забувати: у цій групі ряд компаній наполегливо випускають моделі 74 - 75 мм шириною, а ще деякі компанії або утримують ширину 68 - 70 мм або поступово "підповзають" до 74 мм. Якщо у вас є ще одна пара - для свіжого снігу - можна не звертати увагу на ширину. Якщо ж іде вибір єдиною пари для гір, то напевно, має сенс зупинитися на моделях шириною 74 - 75 мм або навіть перейти до ще більш широкою - третьої групи.

ЧАСТИНА ТРЕТЯ -
Райдова

Третя група лиж, все більш популярна в середовищі лижників досвідчених, що віддають перевагу Позатрасові спуски і виходять на траси тільки якщо немає іншого шляху - лижі з шириною в талії більше 80 мм. В Америці їх називають "напівжирними" - Mid Fat, а насправді це саме те, що необхідно для справжнього швидкісного фрірайду. Аматорські, а не райдерська журнали навіть вважають, що понад 80 мм в талії достатньо і для цілини, і саме за величиною 80 мм проходить межа між моделями для траси укоченій і цілинних моделями. Але про цілинних моделях - трохи пізніше. Радіус бічного вирізу відразу розставляє "крапки над i": близько 30 метрів. Що це означає? Для лиж цієї групи маневреність - не головне. Швидкість висока, максимальна нерозбірливість до стану снігу за принципом "чим гірше - тим краще", велика ростовка - до 195 см, досить м'яка п'ята, забезпечує комфорт при приземленні і катанні по цілині, велика ширина забезпечує плавучість при будь-якому стані снігу, за винятком метрового пуху, розлітається при найменшому подиху вітерця. Поширення моделей цієї групи стримується банальними причинами, перша з яких - гроші, оскільки далеко не кожен любитель гірських лиж може собі дозволити мати другу пару лиж спеціально для катання поза трасами. Друга причина на тлі першої просто нікчемна: лінь. Мало хто навіть з мають дві пари лиж, потягне обидві в гори: одну для трас, другу для внетрассового катання ... Atomic Beta Ride R: EX, Fischer Big Stix 84, Rossignol Bandit XX, Salomon AK Rocket, Volkl Vertigo G4 - сумніваюся, що ці моделі зазнають кардинальні зміни. Ці і їм подібні моделі з максимальною ростовкой порядку 190 ... 195 см - для стабільності на високій швидкості, - так само, як і їх "менші брати", збережуться в незмінному вигляді і в наступному сезоні. Якщо ви катаєтеся в наших горах, робите це давно, підтримуєте фізичну форму і при першій можливості йдіть з розкотив схилу на місцями розбитий, місцями надутий вітром, місцями пухкий сніг, а в малих горах катаєтеся на іншій парі лиж, і в цьому році гроші, нарешті, є - йдіть в магазин: моделі цієї групи можна брати сміливо, вони випускаються далеко не перший рік, прийдешні зміни мінімальні.

ЧАСТИНА ЧЕТВЕРТА -
Цілина-ШИРОКА

Збільшити
     Четверта група, яка до теперішнього часу є вкрай екзотичною на схилах Росії - лижі FAT ("жирні"), на яких на розкатані схили люди просто не виходять, оскільки кататися на лижах шириною до 110 мм по чому-небудь окрім глибокого снігу просто безглуздо. А оскільки такого снігу навіть в горах не так багато, то і лижі ці настільки рідкісні, що тільки ширина, швидше за все, і є критерієм, за яким можна цю групу втиснути в якісь рамки. Вже і в нашу країну забралися ці, ще недавно вважалися прерогативою зажерлися американців, широченні "позашляховики" типу Big Stix 106, на яких кинув свої улюблені Radarc відомий широким масам Комаров за лавинами ганяється, по дорозі легко обходячи на глубоченном цілинному снігу офігевшіх від такого видовища рідкісних на Чегет бордерів. Радіус вирізу коливається у різних виробників від 25 до 35 і більше метрів. Раніше випускалися лижі і 120 мм шириною. Зараз вже практично всі виробники (а їх число не так вже і велике), що випускають подібні екзотичні інструменти, зійшлися на тому, що ширина подібних монстрів більше 107 мм не потрібна. Максимальна довжина - так само, як і у попередньої групи - складає величину порядку 195 см. Atomic Big Daddy, Fischer Big Stix 106 ... Лижі цієї групи змінюватися не будуть, а от випускатися вони будуть: поки є снігопади, цілина і такі регіони катання як Whistler, La Grave і Червона Поляна, такі лижі будуть затребувані, нехай і одиницями. Якщо вже ви доросли до таких лиж, то невже ви їх купуєте? Я думав, що на них катаються тільки про-райдери. Якщо не так - купуйте. Ці моделі усіма виробниками випускаються давно, конструкція і геометрія цілинних лиж відпрацьовані і змінюватися не будуть. Просто їх до останнього часу в Росію ніхто не завозив. Та й зараз не все завозять: таких лиж на всю країну потрібно пар десять чи двадцять на рік, не думаю, щоб набагато більше.

ЧАСТИНА П'ЯТА -
НЬЮСКУЛЬНО-ТВІНТІПНАЯ, АЛЕ ШИРОКА

Збільшити
     П'ята група лиж для позатрасових просторів виникла тільки в минулому сезоні, з появою первістка - Pocket Rocket. Гурт настільки порушує всі канони "звичних" гірських лиж, що навіть назва у неї абсолютно нестравний: twin tip freeride back country new school. У минулому році я почув фразу: "Ці лижі призначені для тих ..., які і на сноуборді теж кататися не вміють." Зараз, думаю, подібні розмови вже стихли ... Через рік після появи первістка - twin-tip з талією "за 80 мм ", сприйнятого молодими райдерами з ажіотажем, відразу декілька виробників випустили широкі моделі для катання скрізь, а також трюків і стрибків як у хаф-пайп, так і з природних перешкод - наддувом, карнизів, дерев. Межі групи поки розмиті: мабуть, вона буде змінюватися. Поки в лиж, що входять до групи, ширина талії від 80 до 95 мм, максимальна довжина коливається у різних виробників від 185 до 190 см, радіус вирізу від 21 до 34 м, жорсткість різна, відповідно і характер лиж також досить сильно розрізняється, на відміну від інших трьох груп "позашляховиків". Можливо, через рік-другий характеристики лиж, що входять в цю групу, стабілізуються, і вона розділиться на дві або три. А сьогодні в цій групі є, наприклад, лижі, більш орієнтовані на позатрасове катання - типу вже згадуваних Pocket Rocket, тобто лижі для фрірайду з невеликим ухилом у бік фрістайлу.


Поиск

Календарь

«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архив записей

Рекомендуємо

Продається!
Земельна ділянка
47 соток




погода Плай ][ ГК Плай ][ отдых Плай ][ курорт Плайя ][ лыжи Плай ][ зимой Плай ][ горнолыжный Плай ][ комплекс Плай ][ Веб камера Плай ][ Подъемники Плай ][ Плай во Львове ] человек Плай ] фото и видео Плай ] трассы Плай ] выдержки Плай ] трансфер Плай ] сноуборд Плай [ ресторан Плай [ Как доехать Плай [ отеле Плай [ парковка Плай [ стоимость Плай [ цены Плай

Погода в Украине