ГК "Плай" ГК "Плай" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play" ski "Play"

ГК "Плай"
Львівська обл.
Сколівський район
с. Плав'є;
тел.: +38 (03251) 3-52-71
Vkarpatah@ukr.net
Служба довідки
Тел: +38 (03251) 35-162
Бухгалтерія
Тел/факс:
+38 (03251) 35-161,
+38 (03251) 35-270
СПА-Центр «Шафран»
Тел/факс:
 +38 (03251) 35-163
Готель «Плай»
Тел/факс:
+38 (03251) 35-164
Готель
 «Плай» біля шосе
Тел/факс:
+38 (03251) 35-271
Координати:
48 ° 54'6''N, 23 ° 17'43''E

Погода в Украине

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 241

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



лижі хороші і дуже хороші


Плай гірськолижний

   

лижі хороші і дуже хороші

Дві різні точки зору на одне питання: "Що краще?"

1. Перш за все хочу сказати, що лижі бувають тільки хороші і дуже хороші. Але щоб слідувати цій істині необхідно, щоб лижі відповідали своєму цільовому призначенню. Інакше кажучи, м'які лижі для початківців не підійдуть експертові, довші і жорсткі спортивні лижі не підійдуть навіть середньому лижникові. Абсолютно універсальних лиж немає й напевно ніколи не буде, тому що в цілому тенденція йде убік вузької спеціалізації. Крім того, якби існувала можливість виробництва абсолютно універсальної лижі, яка-небудь з фірм нею би давно скористалася й залишилася на ринку в гордій самоті. Компаніям не вдається створити «зроблену лижу на всі випадки» і тому вони зацікавлені в тому, щоб катаються навіть середні лижники були змушені купувати дві, а то й три пари лиж. У спортсменів - професіоналів їх може бути до двадцяти пар.

2. Основні типи лиж бувають нової й класичної геометрії (ні в Європі, ні в Штатах у магазинах уже не знайдете). А також лижі можна дуже грубо розділити за призначенням:
аматорські
спортивні

Усередині кожного класу є ще дуже багато найрізноманітніших підрозділів. Основна відмінність між типами «а» і «б» це твердість, усередині класів - форма і «жорсткість - м'якість».

Багато років вважалося, що французькі лижі - Rossignol, Salomon, Dynastar більш м'які, грайливі і приємні в обігу, а австрійські - Atomic, Fischer, Blizzard - більше вимогливі й тверді. Зараз ці відмінності ледь відчутні. Здебільшого, лижі стали набагато м'якші в поздовжньому плані, при цьому кращі моделі зберігають (якщо не перевершують) торсіонну твердість своїх попередників. Цього досягти технологічно не просто, так як сучасні лижі з вузькою талією й розширеним носком і п'ятою легко скрушіваются подібно бантику. Таке «скручування» не дозволяє чисто різати повороти на льоді або жорсткому покритті. Ця особливість притаманна в основному любительським, дешевим лижам. Для любителів високого рівня, експертам потрібні лижі досить м'які в продолном плані, але тверді на скручування. Думаю, що всі без винятку компанії працюють саме в цьому напрямку, багато хто знає як досягти мети і можуть це зробити, але шукають шляхи як це зробити дешево, щоб тримати і так дуже високі ціни на звичному рівні. Справжні спортивні лижі - ті, які використовуються на найвідповідальніших змаганнях, наприклад - на Кубку світу - «race stock», в даний момент вищевказаними недоліками не страждають: вони досить пружні, і на вигин і на скручування. Це й зрозуміло, тому що дані моделі призначені для різких поворотів - для переходу з однієї різаної дуги в іншу, з мінімумом прослизання. На жаль, спортивні лижі, що продаються в магазинах і мають маркування SL або GS racing id досить сильно відрізняються від «race stock». Правильніше сказати - у них взагалі мало спільного: обов'язково забарвлення (верх і малюнок на ковзній поверхні), форма бічного вирізу, та й то - не завжди. Начинка ж в «магазинних» лиж зовсім інша й зроблена вона з дешевших матеріалів. Те ж поширюється й на лижі для могулу.

Дві фірми зі схожими назвами - Volkl і Stokli стверджують, що всі їхні лижі йдуть із одного конвеєра і якість любительських лиж від лиж спортивних, в плані використовуваних технологічних процесів і матеріалів, не відрізняється. Вважаю, що з Volkl це вже не зовсім так - компанія розрослася, продукція з цією маркою задоволена популярна й забезпечувати таку сумісність уже не представляється можливим, але високу ціну своєї продукції Volkl частково базує на цій ідеї. Stokli як і раніше роблять кожну пару лиж вручну, їх GS і SL моделі фактично не відрізняються від кубкових, правда і ціна у них - більше 800 $ за пару.

3. Що працює, а що ні або міф про легкий карвінгової шляху.

Багатьох любителів цікавить питання: що ж працює, а що ні? Що для чого краще підходить? З вище сказаного можна зробити висновок, що карвінгові аматорські лижі дуже м'які в поздовжньому і поперечному напрямку і так популярні в усьому світі, мають досить вузьку сферу діяльності: вони гарні для середніх по крутості, укатаних, не дуже твердих схилів.

Переймаючись питанням що ж таке «карвінгові лижі», я б сказав, що всі нові лижі можна віднести до цієї категорії, так як вони мають яскраво виражений бічний виріз. Як вони працюють і чи дійсно, ставши на них можна відразу різати повороти? На мій погляд, це міф. Різані повороти - це мистецтво, якому треба вчитися. Воно існувало багато років до появи лиж з карвинговой геометрією. Лижа точно також згиналася в дугу, кант перебував у ріжучому зіткненні зі схилом і мав таку ж форму, як і бічний виріз сучасних лиж. Лижі «нової геометрії» нібито мають закладений у них радіус повороту. Це вірно лише в тому випадку, якщо лижник ставить лижу на кант із мінімальним тиском, сковзає на ній і чекає поки вона опише поворот радіуса заданого бічним вирізом лижі. У моєму розумінні це ще далеко не різаний поворот, тому що в ньому відсутній динаміка, енергія і контроль. При цьому різати повороти лижник гне лижу таким чином, що міняючи радіус повороту, робить динамічний процес, опанувати яким досить не просто.

У всьому світі відсоток любителів, які володіють цим прийомом досить невеликий, думаю - менше 2%. Чому ж тоді так популярні сучасні карвінгові лижі, чому вони мало не з першої хвилини подобаються любителям, особливо з низьким рівнем техніки. Я вважаю, що секрет цього феномена веде нас у Францію початку 70-х років. Саме там з'явився і використовувався GLM (gradual length method) - метод поступового нарощування довжини лиж у процесі навчання. Суть цього методу полягала в тому, що в курсі навчання початківця ставили на лижі довжиною 130 - 140 см і з кожним днем ??збільшували довжину лиж на 3 - 5 см. До кінця двотижневого курсу лижник виявлявся на лижах нормальної для його росту й ваги довжини і з набором добре засвоєних навичок. Основне чому тоді вчили в усьому світі були повороти прослизанням, метою яких навчають були «ведельн» і «Годилів» - швидкі, зв'язані, як гірлянда, короткі повороти, в яких закантовка служила лише для регулювання швидкості, а не для збільшення її, як в сучасному катанні високого рівня. GLM був новаторським, в той час, коли спортсмени каталися на лижах довжиною 212 - 215, а любителі на 203 - 205 см. Коли 7 - 8 років тому з'явилися лижі нової геометрії (у спорті вони з'явилися раніше), більшість початківців і середніх за рівнем любителів вирішило попробувати «нову геометрію». Однак, пройшло кілька років, але переважна більшість любителів і в даний час виконують поворот або плугом з прослизанням або просто бічним прослизанням. Природно, що робити це на м'якших, «живих», а головне - значно коротших лижах набагато простіше: людина може несподівано перейти від плуга до поворотів на більш-менш паралельних лижах, катається на паралельних робить це більш впевнено і з меншим зусиллям на «карвах». Простіше кажучи, коротку, карвінгову лижу легше «пхати» боком або обертати навколо своєї осі - просто менше опору. При цьому ніякі карвінгові властивості цих лиж не використовуються, просто тому, що лижник не використовує повною мірою кантів лиж. Чи працюють карви? Так, але для більшості далеко не завдяки їхній формі й властивостям. Звідси відповідь на питання: що ж потрібно починаючому й лижникові що продовжує? - Не надто жорсткі лижі зручної довжини.

Багато сучасних лижі мають віброгасники на передній і задній частині лижі, а також, вбудовані платформи в зоні установки кріплень, в середині лиж. Лижі таких особливостей не мають не обов'язково гірші - більшість спортивних лиж, кріплень і черевиків гранично прості за конструкцією. Упевнений, що те, що не потрібно спортсменам - не потрібно і любителям. Адже саме на Кубку світу перевіряється якість інвентарю в екстремальних умовах.

На думку багатьох фахівців, якщо фірма не в змозі зробити «кубкову» модель, то і якість їх любительських «серій» не буде таким вже високим. До фірм, фактично не представлених на Кубку світу можна віднести такі як: К2, PRE, Dynamic, Kneissl, Volant, Olin, Yamaha, Spalding та інші. При цьому, якщо фірма робить кращі кубкові лижі це ще не означає, що їх аматорська серія буде кращою. Прикладом можуть бути Atomic і Fischer. Останні особливо не приділяють достатньо уваги свої дешевим моделям. Продаються ж все одно вони в досить великій кількості. Аналогію можна провести зі змаганнями «Формула - 1». Саме ті мотори, які найкраще себе проявляють у перегонах люди із грішми хочуть бачити на своїх машинах.

Не малу роль грає і реклама. Rossignol «вбухав» мільйони в рекламу в США і Японії (два найбільших лижних ринку). Схоже, що К2 і Salomon роблять те ж саме, хоча і в набагато меншому масштабі в Росії. У Європі лиж продається значно менше, ніж у Штатах: у людей менше грошей, вони краще катаються й не вірять у чудеса. Там можна побачити багато пристойно катаються на старому обладнанні ...

Враховуючи все вищесказане, хочу додати для любителів фразу, яку я вже багато років кажу спортсменам, коли вони звинувачують свої лижі (або людини, який готував ці лижі) у поганих результатах: «Не лижі красять людину, а людина лижі».

У зв'язку з цим наведу один зі своїх спостережень. Ні для кого не секрет, що австрійська команда лідирує у швидкісних дисциплінах на Кубку Світу. У цьому сезоні вони виграли всі етапи по супергігант і сім - по швидкісному спуску. Але як вже було відмічено, лижі лижам не рівня: з двох пар абсолютно ідентичних лиж якість ковзної поверхні в однієї завжди буде краща (це пояснюється різними факторами, головним з яких є тиск і температура в момент склеювання шарів). Спортсмени і тренери не вдаючись у нюанси просто беруть і майже все літо тестують десятки пар лиж, вибираючи найшвидші. Забраковані першої збірної лижі можуть перейти до другої, потім до юніорської, до збірної менш відомої країни, у якій немає людей в першій світовій «двадцятці» і так далі. За цією системою виходить, що збірна Австрії має доступ першою до найшвидшим моделям Atomic. Більше того, і готують ці лижі кращі фахівці з того ж Atomiс-а. Цей спосіб відбору спорядження для перших команд не раз відзначався і в «ворожій» європейській пресі. Мої лижні спостереження переконують мене в тому, що такий відбір лиж - тільки частина успіху. За останні кілька років австрійці виграли спуски тільки на трасах з пологими довгими секціями, де саме лижі мають вирішальне значення. Такі траси, як наприклад, Венген, Сьерра Невада, Аспен і Лейк Луїс їм традиційно не вдаються, а добре виступають там зненацька представники таких країн, як США, Канада та інших, що не мають спортсменів у першій десятці. На найкрутіших, складних технічно трасах, таких як Кітцбюель або Борміо, австрійці перемагали постійно протягом останніх двох - трьох років. Останнім і вирішальним доказом послужили «Goodwill Games 2000» («Ігри Доброї волі») в Лейк Плейсіді (США). Траса там складається на 50% із крутої технічної частини і на 50% з простої частини. Результати говорять самі за себе: у двох проведених там швидкісних спусках у трійці призерів були тільки американські і канадські лижники, і незважаючи на те, що там виступали всі перші австрійські номери (крім Майера), виступили вони неважливо. Принаймні, так це було оцінено любителями лиж Північної Америки. Проаналізувавши проміжні результати, я зробив інший висновок. Майже всі без винятку австрійці на верхній, більш крутий і технічно складної частини вигравали, у найгіршому разі йшли урівень із переможцями. Їх програш на нижній пологій частині склав до 2,5 секунд (вічність у швидкісному спуску). Ні про що інше, як про «повільних лижах» це свідчити не може (мається на увазі не тільки сама скользячка, а й підготовка лиж).

До мого і багатьох тренерів задоволення, на Кубку Світу практично не залишилося трас, де можна виграти тільки за рахунок лиж. На змаганнях FIS, більш низького рівня, це до цих пір залишається проблемою, що заважає спорту. Безумовно, я далекий від того, щоб заперечувати важливість підготовки (змащення, заточення й так далі) навіть юнацьких лиж, але у всьому завжди є винятки. Про один з таких винятків я б і хотів розповісти.

Під час перебування мою студентом одного з ленінградських інститутів я допомагав тренерові збірної інституту в підготовці до першості ВНЗ міста, що проводились тоді в Коробіцина. Тренер уже закінчував збори, коли у двері тихо постукали й через пару секунд в аудиторію протиснувся щупленький, сутулуватий хлопчина.

- Чув, у вас тут завтра змагання, отож, вирішив виступити, інституту допомогти.

Всі злегка прібалделі від такої заяви, враховуючи те, що інститут у нас був серйозний у плані спорту й у команді було кілька кандидатів і пара майстрів спорту - хлопців з Кіровська, з Камчатки і Алма-Ати. Тільки я знав, що цей хлопчина в свій час поїздив по Європі у складі збірної, говорили, що був дуже талановитий і навіть «привозив» на теніровках самого Андрєєва. Неабияк поламавшись, він пішов до військового училища, з якого його майже відразу вигнали за повну відсутність дисципліни. Так само випадково він перевівся до нас. Прізвища його навмисне не називаю, та це й не важливо.

Усього цього ніхто із сидячих не знав і тренер кривлячись запитав:

- А устаткування в тебе є?

- Думав, ви мені що-небудь видасте, - була відповідь наївний, що викликав гучний сміх серед членів команди.

Тренер подивився на мене і мабуть щось інтуїтивно відчувши сказав:

- Чорт з тобою, приходь. Якщо хто не з'явиться, поставимо тебе на який-небудь мотлох, проїдеш для заліку ...

Він з'явився на старті також зненацька, як і за день до того в аудиторії: у потертих джинсах, без рукавичок і з сигаретою в роті. Нам якраз не вистачало людини і всі навіть зраділи, що начебто ось і стартує є і посміятися над чим. Тут же видали йому пару лиж із палицями, рукавички і черевики. Скажу тільки про лижі, хоча й шкіряні черевики з поламаними кліпсами в той час були вже повним анахронізмом, теж повинні б заслужити увагу. У шкіряних черевиках на старті в ті часи вже нікого не було. Тепер про лижі, якщо їх ще так можна було б назвати. Це були «Polsport Metall». Носок правої лижі просто розклеївся і просив каші, з незадоволеним звуком шмяк по снігу. Канти цих лиж не точилися теж досить давно і прийняли дуже огруглую форму. Не виймаючи сигарету парубійко вліз у черевики, помацав кант однієї з лиж на дотик, щось хмикнув і сказав: «Зійде ...»

Треба зазначити, що стартував він у сотих номерах і майже голий, натічні лід на трасі до моменту його старту таким і залишався. Можна було сказати, що змагання проходили у чесних і рівних для всіх умовах, але тільки не з його лижами ...

Після першої спроби він був четвертим, підійшов до нас і не виймаючи з рота сигарету винувато сказав: «Щось у мене не дуже вийшло, у другій спробі додам».

Зауважте, він ні словом не обмовився про лижі ... Другу спробу він виграв з великим відривом і став переможцем першості Вуз-ів. Як він це робив на тупих лижах я дотепер не можу зрозуміти. Пояснюю це лише зовсім фантастичним почуттям снігу (в тому випадку - льоду, загалом, того, що було під лижею) і неймовірної кашачьей чіпкістю. Щось подібне я бачив потім у Стенмарка, Жірарделлі і Фон Грюнігена.

Ось така історія про лижі, а хлопчина цей з нашого інституту теж вилетів, поступово спився і поїхав у своє рідне Белорецк, а я в Австрію й більше про нього нічого не чув. Згадую я про нього й розповідаю спортсменам коли вони нешанобливо відгукуються про лижі. Вони то ж бувають тільки «хороші і дуже хороші». Справжнього лижника вони прикрашають, а не справжній їх перед усіма ганьбить. Ось як ...

Поиск

Календарь

«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архив записей

Рекомендуємо

Продається!
Земельна ділянка
47 соток




погода Плай ][ ГК Плай ][ отдых Плай ][ курорт Плайя ][ лыжи Плай ][ зимой Плай ][ горнолыжный Плай ][ комплекс Плай ][ Веб камера Плай ][ Подъемники Плай ][ Плай во Львове ] человек Плай ] фото и видео Плай ] трассы Плай ] выдержки Плай ] трансфер Плай ] сноуборд Плай [ ресторан Плай [ Как доехать Плай [ отеле Плай [ парковка Плай [ стоимость Плай [ цены Плай

Погода в Украине